فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران‌خودرو در گردهمایی قطعه‌سازان کشور مطرح کرد:

لزوم توجه به بحث تحقیق و توسعه

به‌روزرسانی دانش قطعه‌سازی

عصر خودرو- مدیرعامل ایران خودرو در گردهمایی قطعه سازان کشور گفت: در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی نیاز داریم تا به بحث تحقیق و توسعه به شدت توجه شود‌. علاوه بر این مورد لازم است که به صادرات و تولید نیز ضرورت دارد.

لزوم توجه به بحث تحقیق و توسعه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ،هاشم یکه زارع ابتدا به تولید خودرو چنین اشاره کرد: این مملکت را تولید و صادرات نجات می‌دهد. در صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی ما را با کره جنوبی مقایسه می‌کنند. صنعت خودرو از لوازم خانگی بهتر عمل کرده است. خواهش دارم قطعه سازان و خودروسازان با یکدیگر همکاری کنند و مطمئنا در این زمینه موفق می‌شویم.

    وی در ادامه در رابطه با بحث تحقیق و توسعه گفت: یکی از مواردی که به آن دقت نکردیم بحث تحقیق و توسعه است. در کشورهای دیگر مانند کره جنوبی بودجه زیادی برای بخش تحقیق و توسعه صرف می‌شود. ما اگر این کار را انجام ندهیم در سال‌های آینده قطعه ساز و خودروساز نخواهیم بود بلکه در غیر این صورت تنها تولیدکننده خودرو هستیم و نمی‌توان ما را خودروساز نامید.

    یکه زارع در پایان گفت: در سال 97 که مواد اولیه و بسیاری دیگر گران شد. خودرو تنها 16 درصد گران شد که این سرکوب نرخ است. خواهش دارم به جای این که اختلاف بین قطعه ساز و خودروساز باشد دست در دست هم به کار علمی بپردازیم و تنها شعار ندهیم. قطعه سازان ما در مسائل روزمره غرق شده و کمتر قطعه‌سازی داریم که در بحث تحقیقات و صادرات فعالیت کند. لازم به ذکر است که دانش قطعه سازان قدیمی شده و باید به روز شود. در بحث پلتفرم تاکید می‌کنم خودروساز بدون این که قطعه ساز را در کنار خود داشته باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط