فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ (۱۲)

سایه رکود جهانی بر نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹

عصر خودرو- شمارش معکوس آغاز بکار نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ (چین) در حالی به صدا در آمده که رکود بر بازار جهانی خودرو سایه افکنده است.

سایه رکود جهانی بر نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از ایرنا ، بیش از 100 شرکت خودروسازی از 20 کشور جهان در این نمایشگاه که قرار است اواخر این هفته برگزار شود، شرکت می کنند.
    نمایشگاه خودرو شانگهای به طور سنتی به عنوان سکوی پرتاب بازار خودرو چین به شمار می آید.
    این نمایشگاه در حالی در چین برگزار می شود که صنعت خودروسازی چین شدیدترین دوره رکود خود را سپری می کند.
    اکنون خودروسازان با یک طوفان کامل ناشی از تعیین عوارض گمرکی، سقوط تقاضا و کاهش شدید خرید خودروهای دیزلی در بازار حساس چین روبرو شده اند. این عوامل موجب تزلزل در این تجارت شده اند.
    در این نمایشگاه صدها مدل از خودروهای سواری و شاسی بلند در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
    پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و 100هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.
    در سال 2018 فروش خودروهای جدید در چین که بزرگ ترین بازار خودرو جهان است، برای نخستین بار در چند دهه گذشته با کاهش روبرو شد.
    بر اساس این گزارش، در 2 ماه اول سال جاری میلادی، فروش خودرو سواری در چین با 18 درصد کاهش به سه میلیون و 240 هزار دستگاه رسید.
    بر اساس گزارش های خبری، گرچه تشدید تنش های تجاری میان چین و آمریکا، مشکلات اقتصادی را در این کشور آسیایی سبب شده است اما میزان فروش خودروهای برقی در چین در 2 ماه نخست سال جاری میلادی، با رشد 2 برابری به 114 هزار دستگاه رسید.
    در این مدت، میزان فروش خودرو برقی «پلاگین هیبرید» که از برق حاصل از باطری و بنزین استفاده می کند، نیز دستکم 99 درصد افزایش یافت.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط