فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس- خودرو؛

حرکت کند گروه خودرویی در رالی بازار بورس

تجربه شریان مثبت رشد معاملات برای قطعه‌سازان

عصر خودرو- گروه خودرویی به عنوان یکی از گروه‌های مادر همچون هفته‌های گذشته همچنان دست به گریبان مشکلات حوزه تولید است که این امر سبب عقب افتادن نماد‌های این گروه در رقابت از سایر نمادها در بازار بورس اوراق بهادار شده است.

حرکت کند گروه خودرویی در رالی بازار بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، در چهارمین هفته از فروردین ماه بازار بورس اوراق بهادار طی هفته گذشته روند صعودی قابل توجهی را پشت سر گذاشت تا جایی که در مقایسه با هفته پیش از خود با رشد 5 هزار و 940 واحدی به ارتفاع 199 هزار و 918 واحدی صعود کرد.

    اتفاق مثبتی که سبب جذب نقدینگی سیال در بازار شد و به دنبال آن رونق را به این بازار پس از مدت‌ها بازگرداند.

    در این میان گروه خودرویی به عنوان یکی از گروه‌های مادر همچون هفته‌های گذشته همچنان دست به گریبان مشکلات حوزه تولید است که این امر سبب عقب افتادن نماد‌های این گروه در رقابت از سایر نمادها در بازار بورس اوراق بهادار شده است. 

    به این بازار سری زدیم تا از روند معامله 5 گروه سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو مطلع شویم.

    *سایپا (خساپا)


    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 1 هزار و 871 سهم در ابتدای هفته به 3 هزار و 765 سهم رشد کرد و حجم از 32 میلیون و 658 سهم با رشد به 73 میلیون و 229 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این با رشد 0.76 درصدی روبرو شد که این روند در پایان به مثبت 0.41 درصدی رسید.

     


    *ایران خودرو (خودرو)


    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 6 هزار و 377 سهم در ابتدای هفته به 4 هزار و 147 سهم کاهش یافت و حجم از 77 میلیون و 28 سهم با رشد به 60 میلیون 524 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند منفی 3.76 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به منفی 1.45 درصدی رسید.




    *زامیاد (خزامیا)


    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و 949 سهم در ابتدای هفته به 2 هزار و 769 سهم رشد کرد و حجم از 30 میلیون و 918 سهم با روند صعودی به 41 میلیون و 286 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 1.06 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته توقف و به اُفت 3.39 درصدی رسید.




    *پارس خودرو (خپارس)


    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 3 هزار و 278 سهم در ابتدای هفته به 3 هزار و 514 سهم افزایش یافت و حجم از 52 میلیون و 939 سهم با رشد به 71 میلیون و 37 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند منفی 0.79 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم منفی 2.21 درصد مواجه شد.


    *گروه بهمن (خبهمن)


    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از 2 هزار و 138 واحدی در پایان هفته کاهش و به رقم 776 واحدی رسید، همچنین حجم از 73 میلیون و 367 با کاهش به 14 میلیون و 724 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 4.76 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته با منفی 0.84 درصدی رسید.



    *سایپا دیزل (خکاوه)

    سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
     


    *ایران خودرو دیزل (خاور)

    سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.



    در همین راستا، همایون دارابی کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: گروه خودرویی همچنان درگیر مسائل و مشکلات خود هستند، البته برخی از قطعه سازها شریان مثبتی از رشد را در هفته گذشته تجربه کردند.

    وی افزود: برخی نمادهای خودرویی تحت تاثیر ورود نقدینگی افراد حقیقی و تمایلات سفته بازانه در هفته گذشته رشد کردند اما کلیت گروه خودرویی همچنان در چمبره مشکلاتی است که برای آنها وجود دارد که از نمونه های آن می توان به افزایش قیمت ارز نیمایی، افزایش حقوق و دستمزدها، کمبود تولید اشاره کرد که شرایطی را ایجاد کرده که گروه خودرویی به لحاظ بنیادی همچنان در حاشیه بازار قرار گرفته اند.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: امیدوار هستیم در هفته‌های آینده تغییرات مثبتی را در مسائل بنیادی این گروه شاهد باشیم اما در شرایط حال حاضر حرکت ها بیشتر معطوف به گروه قطعه سازها و شرکت های کوچکی است که افراد حقیقی می توانند با نقدینگی کم نمادهایشان را تحت تاثیر قرار دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط