فونیکسریمکسبهتام

حذف پارکینگ خودرو از فضای نمایشگاه

عصر خودرو- جمعی از اهالی رسانه با حضور در مصلی امام خمینی(ره) از مراحل آماده‌سازی نمایشگاه کتاب اطلاع کسب کردند.

حذف پارکینگ خودرو از فضای نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز با حضور در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی از نزدیک با فعالیت‌های اجرایی برای برگزاری این رویداد آشنا شدند.

    این بازدید از بخش بین‌المللی نمایشگاه واقع در نیم‌طبقه شبستان مصلی شروع شد که طی آن احمد شاکری مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه به ارائه توضیحاتی درباره این بخش پرداخت.

    شاکری با اشاره به حضور کشور چین به عنوان میهمان ویژه در این رویداد گفت: غرفه چین فضایی بالغ بر 600 متر مربع را شامل می‌شود که شامل 500 متر غرفه اصلی و 100 متر برای تصویرگران چینی در نظر کرفته شده است که شامل 78 ناشر و 20 نویسنده و پژوهشگر و تصویرگر و 50 مدیر فروش رایت کتاب خواهد بود. همچنین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ چین نیز در این رویداد به عنوان میهمان به ایران سفر خواهد کرد. همچنین قرارهای ملاقات زیادی میان ناشران و آژانس‌های ادبی ایرانی و چینی برای حضور در این رویداد تدارک دیده شده است

    شاکری همچنین گفت: امسال برای 22 کشور در نمایشگاه کتاب غرفه تدارک دیده شده است و 10 نفر نیز از کشورهای صربستان، ترکیه، فلسطین، سوریه و عراق به عنوان میهمان بورسیه حضور در نمایشگاه کتاب تهران شده‌اند.

    در بخش دیگری از این بازدید داریوش نویدگویی مدیر کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب نیز در سخنانی ضمن تشریح برنامه‌های این بخش عنوان کرد: سعی شد که در این بخش از نمایشگاه کتاب از حضور شهرستان‌ها بیشتر از قبل استفاده شود و آنها و فعالیت‌هایشان در این رویداد بیشتر دیده شوند. ما بر همین اساس امسال 200 برنامه در هفت سالن برای نمایشگاه کتاب تدارک دیده‌ایم که به طور روزانه برگزار خواهد شد. همچنین سالن کارنامه نشر نیز همانند سال‌های قبل و به منظور نمایش فعالیت سالانه نشر ایران برپا خواهد شد.

    نویدگویی با تقاضا از همه متولیان امر فرهنگی برای مشارکت در این برنامه‌های گفت: درست است که متولی برگزاری نمایشگاه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما انتظار ما مشارکت جمعی و گروهی در این رویداد است.

    در ادامه مهدی اسماعیلی راد معاون اجرایی نمایشگاه کتاب با حضور در جمع اهالی رسانه به معرفی بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب پرداخت.

    وی با اشاره به آمار حضور ناشران در نمایشگاه امسال گفت در بخش ناشران عمومی 13802 متر مربع فضا برای حضور 988 ناشر تدارک دیده شده است که 141861 عنوان کتاب را عرضه خواهند کرد. در بخش کودک نیز 251 ناشر در فضای به وسعت 5900 متر مربع 24013 عنوان کتاب را عرضه می‌کنند. در بخش دانشگاهی نیز 428 ناشر در فضای بالغ بر 6235 متر مربع که تمامی آن زیر چادر خواهد بود به عرضه 67013 عنوان کتاب می‌پردازند. در سالن‌های آموزشی نیز 97 ناشر در فضای 3231 متر مربعی به عرضه 17445 عنوان کتاب می‌پردازند.

    اسماعیلی راد همچنین از ایجاد یک نمازخانه و رستوران در سالن یاس نمایشگاه و نیز یک نمازخانه هزار متری در حیاط شبستان خبر داد و گفت: به دلیل عملیات عمرانی فضایی بالغ بر ششصد متر مربع از شبستان امسال در اختیار مدیران نمایشگاه کتاب نیست.

    معاون اجرایی نمایشگاه کتاب در بخش دیگری از این بازدید با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: سال گذشته شهرداری تهران موضوع برگزاری نمایشگاه بدون خودرو را در دستور کار خود قرار دا که این مساله امسال شکل جدی‌تری به خود گرفته است. امسال به دلیل مشکلات ترافیکی سال قبل و نیز عملیات عمرانی پارکینگ‌های خیابان قنبرزاده در اختیار نمایشگاه نیست و پارکینگ خیابان شهید بهشتی نیز از دسترس خارج است. تنها با ظرفیت 800 خودرو برای عوامل اجرایی پارکینگ تدارک دیده شده که از در خیابان پاکستان ورودی خواهد داشت. با این حال شرکت مترو تهران به ما وعده داده زمان حرمت قطارهای خط یک و سه در ایام نمایشگاه به کمترین حد ممکن برسد و در ضلع شرقی مصلی نیز و در پایان بخش ناشران دانشگاهی پایانه اتوبوسرانی تدارک دیده شده است

    اسماعیلی راد همچنین با اشاره به میزان تقاضاهای بالا برای حضور در این رویداد عنوان کرد: شرایط حضور در نمایشگاه کتاب تهران نیاز به بازنگری جدی دارد و این موضوع باید در دستور کار ما قرار بگیرد.

    در بخش دیگری از این بازدید ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع یارانه‌ها در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: موضوع هدفمندی یارانه‌ها از دستورکارهای جدی ما در معاونت است که امسال نیز در بخشی از نمایشگاه اجرایی می‌شود و هدف از این کار جلوگیری از هزینه کرد یارانه‌های در موضوعی غیر از خرید کتاب است. در این شیوه تازه یارانه‌ها و استفاده از آنها تنها در قبال مبادله کتاب قابل پرداخت خواهد بود و شرایط نقد کردن یارانه‌ها از دسترس خارج می‌شود.

    وی افزود: در حوزه یارانه امسال نمایشگاه با افزایش میزان تخصیص مواجه بود. در بخش یارانه دانشجویی ما با افزایش 50 درصدی و در بخش اساتید و هیئت علمی نیز به افزایش دو برابری یارانه‌ها دست پیدا کردیم. امسال در زمینه صدور یارانه‌ها تنها به صدور بن‌کارت بسنده نکردیم و تخصیص یارانه با استفاده از کارت ملی هوشمند و نیز سیستم NFC و نصب اپلیکیشن خاص مربوط به آن که از سایت نمایشگاه کتاب قابل دسترسی است هدفمند می‌شود.

    یادآوری می‌شود مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران روز سه‌شنبه با حضور رئیس جمهور در کتابخانه ملی ایران برگزار و مصلی نیز از ساعت 10 صبح چهارشنبه پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو