فونیکسریمکسبهتام

تفاوت‌های دو نسل متفاوت از راو۴

عصر خودرو- تویوتا در سال‌های گذشته با تولید سانتافه و لندکروز نشان داد هیچ چیز جلودار مهارتش در ساخت شاسی‌بلند نیست. با این حال مسیر این خودروساز ژاپنی متوقف نشد و سال ۱۹۹۴ کراس‌اور دیگری به نام راو۴ تولید کرد که کم‌کم به خودروی محبوبی در اندازه خودش تبدیل شد.

تفاوت‌های دو نسل متفاوت از راو۴
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، بنا بر اعلام وب‌سایت دیوار، راو 4 از ابتدا تا امروز بارها مورد جراحی قرار گرفته است. در این جراحی‌ها اینقدر تغییر کرده که اگر آرم آن را از روی راو نسخه 2008- 2012 برداریم به هیچ وجه نمی‌توانیم تشخیص دهیم که خودروی مقابل ما همان راو 4 اسپرت با چشم‌های باریک و بدن عضلانی است.

    اگر نام آن را یک بار در سایت دیوار جست‌وجوکنیم خواهیم دید که مدل‌های متفاوتی از تویوتا راوفور 2018 و 2014 نمایش داده می‌شود. این دو از دو نسل متفاوت تویوتا هستند که در برخی جزئیات تفاوت دارند. آخرین نسل از این خودرو در سال 2016 تولید شد و تا امروز همه خودروهای تولیدی نسل چهارم با استقبال بالایی از سمت خریداران روبرو شده است.

    تویوتا راو 4 از سال 2016 در شکل و شمای جدیدی به بازار خودرو راه یافت. این نسل از راو 4 با چراغ‌های مفهومی تولید شد که در دنیای امروز طرفداران زیادی دارد. چراغ‌ها باریک و سپر سه‌بعدی و طول خودرو هم کمی بزرگ‌تر شد. اولین تفاوت مهم این دو در بازارهای اروپایی و آمریکایی موتورشان است. نسخه 2016 با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار آمد. نسخه هیبریدی این خودرو سال 96 هم در تهران رونمایی شد.

    تفاوت هیریدی و بنزینی راو 4

    اگر دنبال راهی برای تشخیص موتور هیبریدی از بنزینی این خودرو بودید، به غیر از نوشته روی در صندوق، تودوزی نسخه هیبریدی تک‌رنگ، اما کابین راو 4 بنزینی معمولاً دو رنگ است. همچنین دیگر در نسخه هیبریدی خبری از نشانگر دور پیشرانه نیست.

    ایمنی و شتاب

    تویوتا راو جدید در کابین به طور کلی چهره اسپرت‌تری در مقایسه با مدل‌های قبلی دارد اما غیر از ظاهر تفاوت‌هایی هم در سیستم‌های امنیتی این خودرو اعمال شده که ایمنی خودرو را بالا برده است. البته EURO NCAP به ایمنی هر دو خودرو پنج ستاره داده است.

    یکی دیگر از تفاوت‌ها را باید شتاب هر دو خودرو بدانیم. خوشبختانه تویوتا تغییر شگرفی در سرعت و شتاب راوفور داده. طوری که نسخه قدیمی آن 100 کیلومتر را در 11 ثانیه طی می‌کرد اما نسخه‌های جدید این مسافت را در 9.3 ثانیه می‌پیمایند.

    همچنین راو 4 جدید 200 کیلوگرم سنگین‌تر است و همین وزن 1700 کیلویی باعث می‌شود که برای مصارف معمولی شهری این خودرو کمی تردید کنیم. با این حال این خودرو در مقایسه با بسیاری از شاسی‌بلندهای سنگین بنزین کمتری می‌سوزاند.

    اگر با وجود این تفاوت‌ها هم خواستید که یک نسخه قبل از 2016 آن را بخرید فراموش نکنید که از این خودرو سه مدل مختلف به بازار آمده است. گران‌ترین نسخه از آن LIMITED است که در آپشن‌های رفاهی کمی زرق‌و برق دارد. در این نسخه روکش‌های معمولی حذف و به جایش روکش چرمی نصب شده که ظاهر خودرو را تجملاتی‌تر کرده‌. با این حال مهم‌ترین تفاوت‌های آن را به باید سیستم کنترل گشتاور بدانیم که رانندگی را نرم‌تر کرده است. با این سیستم هنگام پیچ‌های تند خودرو تعادل خودش را حفظ می‌کند. این نسخه در اروپا چهار هزار دلار گران‌تر از مدل XLE بوده است.

    برای خرید یکی از این دردانه‌های خوش‌پوش ژاپنی تویوتا باید وارد سایت دیوار شویم تا شاهد آگهی‌های مختلفی از نسل سوم و همچنین چهارم تویوتا راو 4 باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو