فونیکسریمکسبهتام

کدام خودروی ب ام‌ و در جهان صدرنشین است؟

عصر خودرو- اگر ما آمار خرید و فروش ب ام و X۳ و ب ام و X۵ را به عنوان پرفروش‎ترین خودروی ب ام و در دنیا معرفی کنیم، به احتمال زیاد به جانب‎داری از برند بی ام و متهم خواهد شد.

کدام خودروی ب ام‌ و در جهان صدرنشین است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، اگر ما آمار خرید و فروش ب  ام و X3 و ب  ام و X5 را به عنوان پرفروش‎ترین خودروی بی ام و در دنیا معرفی کنیم، به احتمال زیاد به جانب‎داری از برند بی ام و متهم خواهد شد. اما حتی آمار فروش اعلام شده توسط خود شرکت هم نشان می دهد که این دو خودرو بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده است. بنابراین با در نظر گرفتن آمار خرید خودروی بی ام و X3 و همچنین X5 به بررسی شرایط هر دو خودرو خواهیم پرداخت.

    آشنایی با خودروی ب  ام و X3

    در گام اول به سراغ قیمت خودروی ب  ام و X3 می رویم تا ببینیم که این خودرو با چه قیمتی در دسترس است. بررسی های ما در سطح بازار ایران نشان می دهد که برای مدل 2015 تا 2017 این خودرو قیمتی در حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان پرداخت می شود. البته این قیمت میلیاردی با توجه به موتور بی عیب و نقص خودرو، هندلینگ آسان و فوق‎العاده، هماهنگی پیشرانه و گیربکس و همچنین ایمنی بالای خودرو قابل توجیه است.

    اما اگر ظاهر خودرو را به عنوان عاملی در خرید و فروش خودروی  ب  ام و X3 موثر می‌دانید، این خودرو در رده خودروهای شاسی‎بلند قرار می گیرد که نسل اول آن در سال 2003 و نسل‌های بعدی در سال 2010 معرفی شد. همچنین نسخه فیس لیفت این خودرو در سال 2014 معرفی شد که تغییرات چشمگیری نسبت به مدل های قبلی داشت. یکی از نکات جالبی که در طراحی بدنه این خودرو وجود دارد، استفاده از نمای سه بعدی و چراغ ال ای دی برای چراغ های عقب و جلو و همچنین پره‎های قسمت ورودی هوا به صورت متحرک ساخته شده است.

    اما در قسمت پیشرانه، شاهد استفاده از یک موتور با حجم 1997 سی‌سی هستیم که عامل خوبی برای بررسی مناسب بودن خرید خودروی ب  ام و X3 است.این موتور با یک گیربکس 8 دنده تیپ ترونیک هماهنگ است و انتقال قدرت در آن به کمک دو دیفرانسیل و به‌صورت چهار در چهار انجام می‌گیرد. توانایی تولید سال 84 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 270 نیوتن متر از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.شرکت بی ام و برای قرار گرفتن این خودرو در بین پرفروش ترین خودروهای خود، امکان استفاده از آن برای مسیرهای شهری و مسیرهای آفرود و همچنین کیفیت موتوری خودرو را معرفی کرده است.
    خودروی ب  ام و X5

    اما در مورد قیمت خودروی ب  ام و X5 باید به دنبال رقم هایی بین یک میلیارد و 800 میلیون تا 2 میلیارد تومان بگردید. البته این قیمت گران با توجه به امکانات و آپشن‎های متعدد، کیفیت موتور فوق‎العاده، امکان استفاده برای آفرود و همچنین مصرف سوخت بهینه توجیه پذیر است. بدون اغراق ظاهر زیبای خودرو و در نظر گرفتن مباحث آیرودینامیکی در طراحی آن در این آمار خرید و فروش تاثیر گذار بوده است.

    اگر از نمای جلو به خودروی ب  ام و X5 نگاه کنید ظاهر تهاجمی تری دارد. البته هنوز هم معتقدیم که طراحان می توانستند ظاهر عضلانی‎تری را نیز برای خودرو در نظر بگیرند تا جذاب‏تر به نظر برسد. در کناره‎های خودرو شاهد یک برجستگی هستیم که از لاستیک جلو شروع می شود و به چراغ عقب رسیده است. طراحی قسمت عقب خودرو چندان جذاب نیست، اما بخش صندوق عقب و سرنشینان عقب بسیار بزرگ و جادار طراحی شده است.

    خرید خودروی ب  ام و X5 برای مسیرهای آفرود شاید انتخاب چندان جذابی نباشد، چون واقعا گران است. البته وضعیت موتور چیز دیگری به ما نشان می دهد. استفاده از یک موتور با حجم 4395 سی‎سی و به کار بردن هشت سیلندر وی شکل و 32 سوپاپ به همراه محور متحرک دو دیفرانسیل، عملاً بالا رفتن از هر مسیر سختی را برای خودرو ساده می‎کند.حداکثر قدرت موتور در این خودرو 450 اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن 649 نیوتون متر است.

    موتور فوق‎العاده قوی، سیستم تعلیق مناسب، امکان استفاده از خودرو در شرایط مختلف، امکانات فوق‎العاده و همچنین سطح ایمنی بالا از ویژگی هایی است که خودروی ب  ام و X5 را در بین پرفروش‎ترین خودروهای ب  ام و قرار داده است.البته مدل‎ها و سری‎های متفاوتی از خودروی ب  ام و در بازار موجود است که آمار فروش آنها هم بالاست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم