فونیکسریمکسبهتام

از گرانی لوازم جانبی «ب‌ام‌و» تا رونق فروش

عصر خودرو- ۱۰۳ سال پیش یعنی در سال ۱۹۱۶ بود که کمپانی آلمانی ب ام و که مخففی بر جمله صنایع موتوری باواریا بود، فعالیتش را در تولید موتور هواپیما آغاز کرد اما هنوز دوسالی از آغاز فعالیتش نگدشته بود که جنگ جهانی اول تمام شد و این کارخانه مجبور شد دست به تعطیلی تولیداتش بزند. اما بعد رو به تولید موتور سیکلت آورد و سرانجام در سال ۱۹۲۸ توانست به خودروسازی مشغول شود و ب ام و حالا بعد از یک قرن تجربه در صنعت خودروسازی، سری میان خودروسازان لوکس جهان دارد.

از گرانی لوازم جانبی «ب‌ام‌و» تا رونق فروش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، هرچند که خودروهای ب ام و سال‌ها است که علاوه بر دیگر کشورهای جهان در ایران هم مورد استقبال بوده است اما خرید اتوموبیل لوکس چیزی نیست که هر فردی از پس آن بربیاید و حتی مخارج بعدی گریبانگیرشان می‌شود. در این نوشته نگاهی انداخته‌ایم به دلایل فروش خودروهای ب ام و از سوی مالکان و خودروهای پرفروشی که بازارشان بیشتر گرم است.

    از گرانی لوازم جانبی ب ام و تا رونق فروش

    این موضوع واضح است که بعد از نوسانات ارزی و به هم ریختگی اوضاع اقتصاد ایران، خریداران خودروهای لوکس کمی در تصمیمشان برای خرید تامل کردند و گران شدن لوازم جانبی ماشین‌هایی مثل ب ام و هم تبدیل به یکی از دلایل فروش ب ام و شد. به دلیل همین افزایش نرخ لوازم جانبی هم است که بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو به خریداران ماشین‌های لوکس، خودروهای کم خرج تویوتا را معرفی می‌کنند نه ب ام و را. هرچند به نظر این توصیه‌ها چندان کارساز نبوده و اگر سری به آگهی‌های فروش بی‌ام و بزنید می‌بینید که افزایش نرخ تاثیر چندانی هم بر خرید ب ام و نگذاشته است. این درحالی است که بعضی از کارشناسان حوزه خودرو معتقدند ب ام و هم مانند بعضی دیگر از برندهای خودرو که بعد از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، راهشان را کشیدند و از کشور رفتند، احتمالا به زودی از ایران خارج می‌شود؛ احتمالی که هنوز رنگ واقعیت نگرفته است.

    محبوبان بی‌ام و در ایران

    اگر شما به دنبال خرید یک خودروی کاربردی با کلاس جهانی هستید احتمال اینکه ب ام‌ و های سری 3 شما را ناامید کند، بسیار کم است. اگر بخوا‌هیم از نسل‌های گذشته این نسل فاصله گرفته و به پرفروش‌های این نسل‌ها در جهان و ایران بپردازیم باید از نسل پنجم این سری شروع کنیم. خودروهای این نسل از سال 2004 تا 2013 ساخته شدند و مدل‌های مختلف ب ام‌و 320 و 335i از پرفروش‌ترین‌های این نسل‌ها در ایران محسوب می‌شوند. اما فقط خودروهای سری 3 از بین محصولات مختلف بی‌ام و نیستند که محبوبیت دارند؛ اعضای سری X یا همان کراس اوورهای بی‌ام و هم از محصولاتی هستند که سال‌ها است در بین طرفداران خودروهای لوکس در ایران جای خود را باز کرده‌اند. اگر می‌خواهید از نرخ مدل‌های مختلف ب ام و آگاه شوید می‌توانید به سایت دیوار که بستری برای خرید و فروش این کالا است سری بزنید. به عنوان مثال طبق آگهی‎هایی که در این سایت به چشم می‌خورد، ب ام و سری 5 مدل 2018 با نرخ بیش از 2 میلیارد تومان در دسترس است. ب ام‌و X6هم که جزو پرطرفدارترین ب ام وهای موجود در ایران است، با کارکرد 10هزار کیلومتر و ساخت سال 1390 در سایت دیوار 950 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو