فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۵۷۵»

گران کردن بنزین به معنای مدیریت مصرف سوخت نیست

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: چطور می‌توان همزمان افزایش قیمت بنزین،سهمیه‌بندی و فعال‌سازی کارت سوخت را اجرایی کرد؟ اگر به فرض کارت سوخت نتواند برنامه پیش‌بینی شده را جوابگو شود چه کسی اختلال‌های ناشی از آن را در کشور پاسخ خواهد داد؟

گران کردن بنزین به معنای مدیریت مصرف سوخت نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، کوروش کرم‌پور حقیقی با اشاره به اینکه مجلس در جلسه غیرعلنی امروز با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرد، گفت: پیام امروز نمایندگان به رئیس‌جمهور و دولتمردان این بود که مجلس با هرگونه افزایش قیمت بنزین مخالف است و از دولت درخواست مدیریت مصرف را دارد که در این راستا احیاء کارت سوخت، ارائه برنامه‌ای دقیق و کاربردی برای مدیریت مصرف سوخت ضروری است.

    مجلس نسبت به ارائه برنامه ازسوی دولت برای مبارزه با قاچاق سوخت مصر است

    نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نسبت به ارائه برنامه ازسوی دولت برای مبارزه با قاچاق سوخت مصر است چراکه بدون برنامه نمی‌توان در کنترل مصرف سوخت موفقیتی کسب کرد.

    مجلس تمام قد از تلاش‌های دولت برای مدیریت مصرف سوخت حمایت می‌کند

    وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس مدیریت دقیق مصرف سوخت و اجرای برنامه‌ای دقیق برای مبارزه با قاچاق را به طور شفاف از دولت خواستار شده‌اند، افزود: مجلس نیز تمام قد از اقدامات و تلاش‌های دولت در این زمینه حمایت خواهد کرد.

    مبارزه پلیسی با قاچاق سوخت باید در آخرین مرحله قرار گیرد

    این نماینده مجلس همچنین درخصوص راه‌های برخورد با قاچاق سوخت، مطرح کرد: به‌یقین برای حل ریشه‌ای مسئله قاچاق سوخت بسیاری از دستگاه‌ها باید ورود پیدا کنند و اصلاحات در اقتصاد کشور صورت گیرد، درواقع مبارزه پلیسی با قاچاق سوخت باید در آخرین مرحله قرار گیرد چراکه مبارزه با قاچاق از جاده‌ای یک طرفه نمی‌گذرد. 

    کرم‌پور با اشاره به اینکه میزان موفقیت در مبارزه با قاچاق سوخت نشان دهنده میزان انسجام سه قوا در انجام امور است لذا اگر این قوا با یکدیگر همدلی و همراهی داشته باشند می‌تواند در کنترل ورود و خروج قاچاق سوخت موفق ظاهر شوند، اضافه کرد: اگرچه دولت می‌تواند نسبت به افزایش حامل‌های انرژی در آن هم از طریق قانون بودجه سالانه اقدام کند اما حتی این اقدام نیز باید با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور باشد.

    چطور می‌توان همزمان افزایش قیمت بنزین، سهمیه‌بندی و فعال‌سازی کارت سوخت را آن هم با برنامه‌ای جدید اجرایی کرد؟

    نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس همچنین فراهم کردن مقدمات فنی همچون آماده‌سازی کارت سوخت را برای مبارزه با قاچاق سوخت و آغاز سهمیه‌بندی بنزین ضروری دانست، اظهار کرد: چطور می‌توان همزمان افزایش قیمت بنزین، سهمیه‌بندی و فعال‌سازی کارت سوخت را آن هم با برنامه‌ای جدید اجرایی کرد؟ اگر به فرض کارت سوخت نتواند برنامه پیش‌بینی شده را جوابگو شود چه کسی اختلال‌ها  ناشی از آن را در کشور پاسخ خواهد داد؟ لذا نمی‌توان مدام ریسک و آزمون و خطا کرد.

    دولت می‌تواند بودجه‌ای که قرار بود از افزایش قیمت بنزین بدست آورد  از مسیرهای دیگر جبران کند

    عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به اینکه دولت می‌تواند بودجه‌ای که قرار بود از افزایش قیمت بنزین بدست آورد از مسیرهای دیگر جبران کند، توضیح داد: به‌عنوان نمونه دولت می‌تواند کسری بودجه خود را از طریق پتروشیمی‌ها،کارخانه های فولاد و ذوب آهن و دیگر کارخانه‌های دارای مصرف سوخت با بالاترین درآمدها کسب کنند. 

    چرا باید بار تمامی مشکلات کشور فقط باید بر روی دوش مردم باشد، اگر جنگ شود؛ این مردم هستند که باید به میدان بروند و شهید شوند، اگر سیل بیاید؛ باز هم مردم باید برای کمک حضور پیدا کنند، اما آیا مردم باید هزینه آن را دهند

    چرا باید بار تمامی مشکلات کشور فقط باید بر روی دوش مردم باشد

    کرم‌پور با انتقاد به اینکه چرا باید بار تمامی مشکلات کشور فقط باید بر روی دوش مردم باشد، اظهار کرد: اگر جنگ شود؛ این مردم هستند که باید به میدان بروند و شهید شوند، اگر سیل بیآید؛ باز هم مردم باید برای کمک حضور پیدا کنند،اما آیا مردم باید هزینه آن را دهند، بنابراین افرادی که بیشترین درآمد را از این کشور کسب می‌کنند باید از طرُق مختلف همچون مالیات هزینه مصرف را نیز پرداخت کنند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اگر مدیریت نظارتی براساس قانون اساسی و شعارهای انقلاب اسلامی در حد 50 درصد نیز اجرایی شود به‌یقین اختلاسی پیش نخواهد آمد و این وضعیت بی‌حساب و کتاب را در تمامی حوزه‌ها نخواهیم داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو