فونیکسریمکسبهتام

همکاری مشتری و خودروساز در ساخت خودرو

آشنایی با دپارتمان شخصی‌سازی

عصر خودرو- برخی از شرکت‌های مطرح خودروسازی در جهان وجود دارند که امکان شخصی‌سازی را برای خریداران فراهم می‌کنند که شرکت‌ها این قابلیت را تحت عنوان اکسکلوسیو مطرح می‌کنند. پورشه نیز یکی از این شرکت‌ها است که چنین قابلیتی را برای خریدارانش ایجاد کرده است و در این نوشتار قصد داریم به معرفی پورشه اکسکلوسیو بپردازیم.

همکاری مشتری و خودروساز در ساخت خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، پورشه در طراحی خودروهایش به خصوص در بخش پیشرانه، دقت خاصی به خرج می‌دهد و جالب است بدانید که این خودروساز آلمانی در طراحی داخلی و شخصی‌سازی نیز به همین میزان دقت می‌کند. این شرکت از سال 1986 در زمینه شخصی‌سازی فعالیت خود را آغاز کرده است و از همان سال دپارتمان پورشه اکسکلوسیو تاسیس شد.

    هر رنگی شما بخواهید

    زمانی که به دپارتمان پورشه اکسکلوسیو مراجعه می‌کنید هر رنگی که بخواهید می‌توانید برای بخش خارجی خودرو انتخاب کنید. به طور کلی نزدیک به 200 پالت رنگی پیش فرض برای رنگ خودرو وجود دارد اما در عین حال امکان انتخاب رنگی غیر از این موراد نیز وجود دارد. برای طراحی داخلی خودرو نیز امکان انتخاب رنگ وجود دارد اما اگر بخواهید همخوانی بین رنگ‌های داخلی و خارجی وجود داشته باشد، حق انتخاب بین 15 رنگ را خواهید داشت.

    مشاور شخصی پورشه در اختیار شماست

    اگر تصمیم داشته باشید که خودرویتان را شخصی‌سازی کنید ممکن است ایده‌های کافی در ذهن نداشته باشید بنابراین پورشه برای شما مشاور اختصاصی در نظر می‌گیرد تا در این امر به شما کمک کند. این مشاور به شما حتی در مورد رنگ دریچه‌های تهویه نیز راهنمایی می‌کند. هماهنگی میان رنگ‌ها در داخل و خارج خودرو مقوله‌ای بسیار مهم در خودروها است که این مشاور راهنمایی‌های لازم را می‌کند.

    دقت بسیار در جزییات

    وقتی به ساختمان پورشه اکسکلوسیو مراجعه کنید، همه چیز به دقت و جزییات مربوط می‌شود. به عنوان مثال در پورشه 911 توربو اس اکسکلوسیو نوارهایی از جنس فیبر کربن به دقت بر روی کاپوت و بخش‌های مختلف خودرو کشیده شده است. نام مدل و برند پورشه بر روی بخش‌های مختلف از بدنه خودرو تا صندلی‌های خودرو به دقت نوشته شده است و به گونه‌ای طراحی شده است که توجه همگان را به سمت خود جلب کند. پنل‌های مختلفی در کنار این خودرو به کار رفته است که ساخته شدن آنها از جنش فیبر کربن تنها سه هفته به طول می‌انجامد.

    کشف روش‌های جدید

    پورشه اکسکلوسیو نمی‌توانست با آلیاژهای معمول، رینگ مورد نظر خود را بسازد بنابراین به با تکنیک‌ها و روش‌های خاصی، رینگ مورد نظر خود را ساخت. در مورد رینگ پورشه 911 توربو اس اکسکلوسیو ابتدا رینگ این خودرو یک مرتبه به رنگ طلایی و پس از آن بر روی این رنگ طلایی رنگ مشکی پاشیده می‌شود. در نهایت بخش‌های خاصی از رنگ مشکی با لیزر برداشته می‌شود و در نتیجه قسمت خاصی از رینگ به دقت با رنگ طلایی نمایان می‌شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو