فونیکسریمکسبهتام

با وزن کم و قدرت زیاد؛

خودروی دو دیفرانسیل برای مناطق صعب العبور ساخته شد

عصر خودرو- یک خودروی دو دیفرانسیل با وزن کم و قدرت زیاد برای عبور از مناطق صعب العبور در یک شرکت دانش بنیان ایرانی طراحی و ساخته شد.

خودروی دو دیفرانسیل برای مناطق صعب العبور ساخته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، پرویز گیلاسی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری کردستان  اظهار کرد: ما موفق شدیم خودرویی با تجهیزات ایرانی طراحی کنیم که کاربردهای زیادی دارد.

    وی افزود: این یک خودروی باگی دو دیفرانسیل است که در مناطق صعب العبور و مکان‌هایی که خودروهای معمولی امکان عبور ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    گیلاسی با بیان اینکه از این خودرو می‌توان در طبیعت گردی بهره برد، بیان کرد: از این خودرو نیز می‌توان به عنوان خودروهای امداد و پشتیبانی، نیروهای انتظامی و نظامی، مسابقات مختلف همچون رالی و… استفاده کرد.

    مدیرعامل شرکت تولید کننده خودروهای ابداعی عنوان کرد: این خودروی باگی دو دیفرانسیل با تجهیزاتی که در کشور موجود بوده ساخته شده است؛ ما سعی کردیم بدون قطعات خارجی آن را بسازیم تا به صرفه باشد.

    وی با بیان اینکه همچنین در ساخت این خودرو سعی کردیم از تجهیزاتی استفاده کنیم که وزن آن زیاد نباشد، خاطر نشان کرد: وزن این خودرو برابر 850 کیلوگرم است؛ در ساختار این خودرو، کل شاسی، اتاق و بدنه به هم پیوسته و یکی است که با لوله به یکدیگر متصل شده اند.

    گیلاسی با بیان اینکه این خودرویی که طراحی کرده ایم در برابر تنش و تصادفات مقاوم است، تاکید کرد: برای ساخت این خودرو که یک سال زمان برده تست‌های زیادی انجام گرفته که اکنون به تولید رسیده است.

    به گفته وی، تاکنون به صورت سفارشی از این خودرو ساخته ایم و بدست مشتری رسانده ایم؛ اگر این خودرو به تولید انبوه برسد قیمت کل آن یک چهارم هزینه نمونه اولیه خواهد بود.

    وی با بیان اینکه این خودرو نمونه خارجی ندارد، افزود: در همین راستا مهندسی معکوس نشده و با طرح و ایده خودمان در این شرکت این خودرو طراحی و ساخته شده است.

    گیلاسی با بیان اینکه در خودروهای این چنینی خارجی موتورهای قوی به کار رفته است، بیان کرد: اما با اینکه این خودرو دو دیفرانسیل بوده و وزن کمی دارد، از گل و لای به خوبی عبور می‌کند و واتر پروف است.

    وی با اشاره به سرعت خودروی باگی دو دیفرانسیله گفت: سرعت این خودرو برابر با 90 کیلومتر است.

    این تولید کننده در خصوص مزایای خودرو گفت: این خودرو علاوه بر اینکه از تجهیزات ایرانی در آن استفاده شده مزایایی همچون ارائه خدمات و تعمیرات نیز در کشور دارد. در صدد هستیم که این خودرو را به تولید انبوه برسانیم.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو