فونیکسریمکسبهتام

آشنایی با سیستم تعلیق جادویی بنز

آب در دل لوکس سواران تکان نمی‌خورد

عصر خودرو- خودروسازان مختلف سعی می‌کنند در محصولات لوکس خود آپشن‌های خاصی را ارائه دهند و مرسدس‌بنز نیز از این قاعده مستثنی نیست. این برند آلمانی در ساخت سیستم تعلیق برای خودروهای لوکس خود ازجمله مدل اس کلاس تبحر ویژه‌ای نشان داده است.

آشنایی با سیستم تعلیق جادویی بنز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از گسترش‌نیوز ، زمانی که سوار بر یک خودروی لوکس نظیر مرسدس‌بنز اس کلاس هستید قاعدتاً انتظار دارید تکان‌های نامتعارف به کابین خودرو وارد نشود. مرسدس‌بنز نیز با استفاده از یک تکنولوژی خاص سعی کرده است از وارد شدن تکان‌های غیرعادی بر خودرو جلوگیری کند. سیستمی که این خودروساز آلمانی برای بخش تعلیق خود در نظر گرفته Magic Body Control‌ نام دارد که به آن سیستم تعلیق جادویی می‌گویند. کمپانی مرسدس‌بنز برای نخستین بار در سال 2007 سیستمی با نام PRE-SCAN SUSPENSION را در خودروی مفهومی F700خود رونمایی کرد؛ سیستمی که نمونه‌ای آزمایش از سیستم ABC یا ACTIVE BODY CONTROL بود. درنهایت در سال 2013 مرسدس بنز نسخه کامل سیستم جادویی خود را با نام MAGIC BODY CONTROL بر روی مدل اس کلاس خود قرارداد و به‌صورت کامل آن را به نمایش گذاشت.

    نحوه عملکرد

    سیستم تعلیق جادویی مرسدس‌بنز به نحوی عمل می‌کند که پیش از رسیدن به پستی‌وبلندی‌ها خود را آماده خواهد کرد. هر یک از خودروهای اس کلاس مرسدس‌بنز به 2 دوربین اضافه مجهز هستند که پشت آینه وسط در داخل کابین خودرو قرار دارد. این دوربین‌ها تنها برای یک هدف در آنجا قرارگرفته‌اند که سطح جاده را اسکن و بررسی کنند. دوربین‌های ذکرشده جاده را تا مسافت 15 متر جلوتر آنالیز می‌کنند و این روند حتی با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت نیز امکان‌پذیر خواهد بود. زمانی که داخل خودروهای اس کلاس مرسدس‌بنز بنشینید عملکرد فوق‌العاده سیستم تعلیق با استفاده از این دوربین‌ها شمارا حیرت‌زده می‌کند. پس از بررسی سطح جاده توسط دوربین‌ها اطلاعات به واحد کنترل مرکزی و سپس به سیستم تعلیق و کمک‌فنرها ارسال می‌شود. کمک‌فنرها پیش از رسیدن به پستی‌وبلندی‌ها خود را تنظیم می‌کنند تا کمترین میزان ضربه به کابین وارد شود. لازم به ذکر است که سیستم ذکرشده برای هریک از چرخ‌ها به‌صورت جداگانه عمل خواهد کرد.

     

    ارزش دارد؟

    اگر به دنبال خرید بهترین محصول مرسدس‌بنز باشید قطعاً حضور سیستم تعلیق جادویی یکی از آپشن‌های خاص و جذاب محسوب می‌شود. معمولاً صاحبان خودروهای لوکس جلسات کاری گوناگونی را در ردیف عقب خودروها برگزار می‌کنند بنابراین آرامش داخل کابین در حین حرکت ازجمله پارامترهای مهم به شمار می‌رود،‌ موردی که مرسدس‌بنز به آن توجه کرده و توانسته تا حد زیادی به آن دست پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو