فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس کمیسیون صنایع:

واردات خودرو آزاد شود

خیانت بی سابقه شورای رقابت به خودروسازان

عصر خودرو-نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تحریم واقعیتی است که در بازار اثرگذار است، گفت: اگر واردات خودرو آزاد شود بخشی از التهاب بازار از بین می‌رود.

واردات خودرو آزاد شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره علت گرانی خودرو در بازار، گفت: بازار پدیده‌ای علمی و منطبق بر واقعیت‌هاست بنابراین اگر با آن غیراصولی برخورد شود پاسخ غلطی دریافت می‌شود.

    بازار تابع عرضه و تقاضا است

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل روانی به التهاب بازار دامن می‌زند، افزود: فضای پیرامون اقتصاد کشور مستقیم بر بازار خودرو اثرگذار است درحالیکه این اثر در سایر حوزه‌ها با تاخیر ظاهر می‌شود.

    قیمت خودرو به تحرکات بازار سریع پاسخ می‌دهد

    وی با بیان اینکه بازار تابع عرضه و تقاضا است، اظهار کرد: از آنجا که خودرو سریع به تحرکات بازار پاسخ می‌دهد گرانی چهارچرخ‌ها در شرایط کنونی دور از انتظار نیست.

    بازار خودرو سرگردان است و مولفه‌های اثر گذار در قیمت خودرو شفاف نیست به همین دلیل التهاب بازار ایجاد می شود این آشفتگی باید توسط دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت از بین رود

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عده‌ای با صحبت‌هایی مانند افزایش قیمت ارز در آینده، به گرانی خودرو دامن می‌زنند، اظهار کرد: باید حساسیت بازار نسبت به قیمت خودرو کاهش یابد از سوی دیگر باید با اتخاذ سیاست‌های لازم قیمت ارز را ثابت کرد تا بتوان قیمت این کالا را تا حدودی متعادل کرد.

    بازار خودرو سرگردان است

    نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سیاست‌های ارزی غیرشفاف برای خودروسازی و قطعه سازی باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود، ادامه داد: بازار خودرو سرگردان است و مولفه‌های اثر گذار در قیمت خودرو شفاف نیست به همین دلیل التهاب بازار ایجاد می شود این آشفتگی باید توسط دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت از بین رود.

    احمدی با بیان اینکه تحریم واقعیتی است که در بازار اثرگذار است، ادامه داد: اگر واردات خودرو آزاد شود بخشی از التهاب بازار از بین می‌رود.

    وی تصریح کرد: هر سه قوه مسئول وضعیت کنونی بازار هستند و مردم باید فشار عملکرد نامناسب دستگاه های اجرایی را تحمل کنند.

    خیانت بی سابقه شورای رقابت به خودروسازان

    نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازی باید در قالب بنگاه داری اداره شود خیانتی شورای رقابت به اقتصاد را هیچ نهادی در 50 سال گذشته نکرد چراکه این شورا باید به جای قیمت گذاری مصادیق انحصار را در خودروسازی از بین می‌برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو