فونیکسریمکسبهتام

با رأی نمایندگان؛

مسئولیت شرکت‌های خودروسازی داخلی و خارجی در تصادفات تعیین شد

عصر خودرو- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که شرکت‌های خودروسازی در مقابل تصادفات حاصل از نقص خودرو، دارای مسئولیت مدنی هستند.

مسئولیت شرکت‌های خودروسازی داخلی و خارجی در تصادفات تعیین شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با 118 رأی موافق، 50 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه علنی، ماده 7 طرح ساماندهی صنعت خودرو را تصویب کردند.

    بر اساس این مصوبه، در صورت وقوع تصادف در دوره تضمین (گارانتی) پنج ساله و ارجاع به کارشناسی، کارشناسان رسمی موظفند میزان عیب و نقص ناشی از تولید خودرو در ایجاد تصادف و عامل حادثه را ذکر نمایند.

    شرکت سازنده داخلی یا نماینده رسمی شرکت سازنده خارجی به میزان دخالت نقص خودرو در علت وقوع تصادف و نقش ایمنی خودرو در میزان خسارت و تلفات حادثه، دارای مسئولیت مدنی است.

    همچنین وکلای ملت با 165 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه علنی، ماده 8 این طرح را به تصویب رساندند.

    بر اساس این مصوبه، منظور از «خودرو» در این قانون، انواع خودروی سواری، وانت، مینی‌بوس، اتوبوس، کامیون، کامیونت، کشنده تریلر و موتورسیکلت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط