فونیکسریمکسبهتام

جمع‌آوری " پل گیشا" در انتظار چراغ سبز پلیس

عصر خودرو- اعضای کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهر تهران در مورد چرایی عدم جمع آوری پل گیشا توضیحاتی را ارائه کردند.

جمع‌آوری " پل گیشا" در انتظار چراغ سبز پلیس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، اواسط  اردیبهشت ماه بود که اعضای شورای شهر تهران در بازدید از  پروژه  احداث زیر گذر گیشا، خبر از جمع آوری پل گیشا یا همان پل نصر دادند وافشین حبیب زاده روز یکشنبه 22 اردیبهشت اعلام کرد که پل گیشا ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود و گفت: از چند روز آینده جمع آوری سازه پل قدیمی گیشا آغاز خواهد شد که این روند حدود دو ماه به طول خواهد انجامید. بعد از اجرای پروژه بخش های مورد نیاز پل قدیمی گیشا مجدد احیا خواهد شد.

    وی  با اشاره به احتمال بوجود آمدن مشکلات ترافیکی با برداشته شدن سازه قدیمی پل گیشا، اظهار کرد: سعی شده تا با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تدابیر لازم برای به حداقل رساندن مشکلات ترافیکی اندیشیده شود. از این رو تا زمانی که عملیات خاکبرداری شروع می شود، دسترسی های جدیدی در طول پروژه اضافه خواهد شد تا بار ترافیکی توزیع شود.

    مردم تهران آماده بودند تا با پل نوستالوژیک گیشا خداحافظی کنند اما خبری از جمع آوری نشد و بعد از آن نیز خبر رسید که هنوز دغدغه های  پلیس برای گره های ترافیکی احتمالی ایجاد شده در پی برداشتن پل حل نشده و باید صبر کرد؛ اما محمد علیخانی  رئیس کمیسیون حمل ونقل در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه گیشا، منطقه پر تردد با  حجم بالای ترافیک است؛  گفت: برداشتن پل گیشا یک نیاز است چراکه این پل حدود  40سال  قدمت دارد و بررسی ها نشان داده که نه تنها دیگر جوابگوی حجم ترافیک نیست بلکه  ایمنی پل نیز دارای ایرادات جدی است.

    وی با بیان اینکه پل گیشا به مانند پل کریمخان، قابل مرمت ، به سازی و تقویت نیست؛ گفت: هزینه کرد برای پل گیشا به صرفه نبود و به همین دلیل در بررسی های مهندسی مشخص شد که ساخت زیر گذر بهترین گزینه است.

    علیخانی با بیان اینکه  دغدغه پلیس  در مورد تشدید ترافیک این منطقه در زمان اجرای پروژه و برداشتن پل درست و به جاست گفت: مگر در زمان احداث پل صدر با آن عظمت،  بار ترافیکی نبود! می توان  پروژه را هم اجرا  کرد  و این طور نیست که نشود کاری کرد اما می بایست در ابتدا  راه های جایگزین را به درستی  پیدا کنند.

    رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران اظهار کرد: درست است که اجرای پروژه زحمت دارد اما اگر این پل جمع شده و زیرگذر ایجاد شود مشکل همه اعم از مردم،مدیریت شهری و حتی پلیس حل خواهد شد و راهش گرفتن جلوی پروژه نیست.

    همچنین افشین حبیب زاده در مورد چرایی برچیده نشدن پل گیشا و اعلام زمان های مختلف برای این کار گفت: پلیس اعلام کرده که نیازمند بررسی بیشتر و اعلام نظر قطعی است که برهمین اساس  پلیس وقت بیشتری برای بررسی وضعیت ترافیکی بعد از برداشتن پل لازم دارد.

    وی افزود:  به نظر می رسد،  بعد از تعطیلات نیمه خرداد این کار (جمع آوری پل گیشا) عملیاتی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو