فونیکسریمکسبهتام

سهام خودرویی‌ها در جهش تاریخی؛ تحلیل هفتگی بورس

عصر خودرو- سهام گروه خودرویی در ۳ روز مورد معامله جهش قیمتی را تجربه کرد که به گفته کارشناسان این حوزه کاهش قیمت ارز و کاهش قیمت گروه فلزات از جمله دلایل رشد این گروه بوده است.

سهام خودرویی‌ها در جهش تاریخی؛ تحلیل هفتگی بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، بازار سرمایه طی هفته گذشته به دلیل تعطیلات تنها در 3 روز کاری مورد معامله قرار گرفت که روند کلی آن نشان دهنده رشد شاخص کل بوده است.

    بررسی گروه خودرویی در روزهای ابتدایی هفته نشان از رشد کلی نمادهای این گروه دارد که از کارشناسان دلایل این جهش قیمتی را ریشه در عواملی همچون کاهش قیمت ارز و کاهش قیمت گروه فلزات می دانند.

    بررسی دقیق‌تر پنج گروه اصلی خودرویی به شرح زیر است:

    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 25 هزار و 659 سهم در ابتدای هفته به 21 هزار و 881 سهم افت کرد و حجم از 743 میلیون و 306 سهم با افزایش به 752 میلیون و 594 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با مثبت 4.17 درصدی روبرو شد که این روند در پایان به مثبت 4.76 درصدی رسید.

    بورس خودرویی

    *ایران خودرو (خودرو)


    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 4 هزار و 645 سهم در ابتدای هفته به 3 هزار و 418 سهم کاهش یافت و حجم از 58 میلیون و 554 سهم با افت به 44 میلیون 617 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 1.17 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به مثبت 1.81 درصدی رسید.

    بورس خودرویی

    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 6 هزار و 595 سهم در ابتدای هفته به 5 هزار و 309 سهم کاهش یافت و حجم از 125 میلیون و 757 سهم با روند نزولی به 103 میلیون و 283 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 1.74 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به مثبت 0.69 درصدی رسید.

    بورس خودرویی

    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از 7 هزار و 300 سهم در ابتدای هفته به 9 هزار و 883 سهم افزایش یافت و حجم آن نیز از 146 میلیون و 204 سهم با افزایش به 202 میلیون و 32 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 0.47 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 2.48 درصدی رسید.

    بورس خودرویی

    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از 390 واحدی در پایان هفته افزایش و به رقم 559 واحدی رسید، همچنین حجم از 3 میلیون و 767 با افزایش به 5 میلیون و 55 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 0.42 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته با مثبت 0.67 درصدی رسید.
    برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    در همین راستا، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته جاری در گروه خودرویی به ویژه نماد گروه سایپا شاهد شکل‌گیری صف خرید بودیم که این رشد به دلایل افزایش قیمت‌ها و کاهش قیمت گروه فلزات بوده که باعث کاهش هزینه‌های تولید شده و در نهایت انتظار می رود هزینه نهایی آنها کاهش یابد.
    وی افزود: در شرایطی که بازارهای جهانی رو به کاهش حرکت می کنند، شرکت‌های مصرف کننده گروه فلزی منفعت بیشتری به دست می‌آورند و در حال حاضر این دو عامل باعث توجه سرمایه‌گذاران به گروه خودرویی شده، هر چند این گروه مدت‌ها قیمت سهامشان ثابت بوده هم اکنون فرصت مناسبی برای رشد خواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: کاهش قیمت ارز نیز تا حدودی در تغییرات به وجود آمده تاثیرگذار است. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط