فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۲۳۹»

هوای تهران در شرایط سالم

عصر خودرو- مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران طی امروز (۱۹ خرداد)، در عین حال گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با شاخص میانگین ۶۹ در شرایط سالم است.

هوای تهران در شرایط سالم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسین شهبازی اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی و کیفیت هوا در ایستگاه مهرآباد، در برخی ساعات امروز (19 خرداد) افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن مشاهده می‌شود.

    وی ادامه داد: به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز برای برخی ساعات بعد ازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود که سبب بهبود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران می‌شود.

    به گفته شهبازی به تدریج در ساعات پایانی امروز از میزان ناپایداری جوی کاسته شده و با تداوم این وضعیت جوی تا صبحگاه فردا (20 خرداد)، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها دور از انتظار نیست.

    مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: هر چند این شرایط پابرجا نیست و با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی فردا بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود به گونه‌ای که برخی ساعات بعد ازظهر همراه با وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه است که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

    شهبازی با بیان اینکه همچنین افزایش ابر و احتمال بارندگی در برخی ساعات شبانگاه فردا (20 خرداد) دور از انتظار نیست، تصریح کرد: دمای هوا در تهران تا روز آینده به طور محسوسی کاهش دارد.

    وی افزود: بر این اساس با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق در برخی ساعات فردا انتظار می رود که شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت همچنان برقرار باشد.

    شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای 24 ساعت گذشته تهران منتهی به 8 صبح امروز با شاخص میانگین 67 در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت نیز با شاخص میانگین 69 همچنان در شرایط سالم است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو