فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس:

ورود خودروهای فرسوده به کلانشهرها ممنوع شد

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ممنوعیت ورود خودروهای فرسوده به کلانشهرها خبر داد.

ورود خودروهای فرسوده به کلانشهرها ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سعید باستانی در تشریح دستور کار کمیسیون صنایع و معادن گفت: ماده 9 مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو، ازسوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اصلاح شد.

    ورود خودروهای فرسوده به کلانشهرها ممنوع شد
    نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از اصلاح ماده 9 مکرر تردد، حمل بار و مسافر ازسوی وسائط نقلیه موتوری در شهرهای بیش از 100 هزار نفر ممنوع بود در حالی که پس از اصلاح مقرر شد، تردد و حمل بار و مسافر ازسوی وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

    وی اظهارداشت: تعیین سن فرسودگی موضوع این ماده برحسب آیین‌نامه‌ای است که حداکثر باید ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران آماده شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت خاطرنشان کرد: دولت موظف است از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت مصرف سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات لازم را برای جایگزینی خودروهای فرسوده، حمل و نقل عمومی با خودروهای نو فراهم کند.

    باستانی بیان کرد: تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت در داخل کشور موظفند به ازای تولید هر 4 دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، گواهی اسقاط خودروی معادل را از مرکز اسقاط دریافت کنند و شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت ها منوط به ارائه گواهی اسقاط ازسوی خودروسازان و موتورسیکلت سازان معادل 25 درصد تولید ماهانه است.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت موظفند به ازای واردات هر خودرو به تناسب مصرف سوخت، علاوه بر پرداخت عوارض گمرکی، گواهی اسقاط خودروی معادل را دریافت کنند. تعداد گواهی اسقاط به تناسب مصرف سوخت و قیمت خودروی وارداتی توسط سازمان ملی استاندارد تعیین می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو