فونیکسریمکسبهتام

رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان استان اصفهان عنوان کرد:

طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی قطعه‌سازان از خودروسازان

عصر خودرو- رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان استان اصفهان با بیان اینکه گردش مالی صنعت خودروسازی صدهزار میلیارد تومان است، گفت: مجموع طلب قطعه سازان از تمام خودروسازان داخلی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان است.

طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی قطعه‌سازان از خودروسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ابراهیم احمدی روز گذشته (سه شنبه) در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو اصفهان، با اشاره به اینکه امروز زنجیره قطعه سازی و صنعت خودرو شرایط خاصی دارد، اظهار کرد: اکنون علاوه بر تحریم های خارجی، درگیر تحریم های داخلی نیز هستیم.

    وی با نگاه به صنعت خودرو طی سال های گذشته به خصوص از سال 90 به بعد، گفت: متاسفانه در این سال ها صنعت خودروسازی کشور آزادی عمل نداشت، در حالیکه تمام صنایع از جمله فولاد، آلومینیوم و مس افزایش قیمت داشتند، اما با بی مهری صنعت خودرو از افزایش قیمت آن جلوگیری شد.

    رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه پیش فروش خودروها نیز تحت فشار شرایط خاص کشور انجام شد، افزود: برای جلوگیری از ورود مردم به بازار سکه و ارز، سیاست پیش فروش خودرو در پیش گرفته شد.

    احمدی با بیان اینکه با وجود چالش های زیاد، می توان با تبدیل چالش ها به فرصت، قطعات خودرو را بومی سازی کنیم، تصریح کرد: طبق آمار سال گذشته بیشترین عمق ساخت داخل قطعات خودروهای سواری مربوط به استان اصفهان بوده و امیدوارم عمق ساخت داخل خودروهای سواری در استان افزایش یابد.

    وی در خصوص طلب قطعه سازان از شرکت های خودروساز داخلی، گفت: مجموع طلب قطعه سازان از تمام خودروسازان داخلی نزدیک به 400 میلیارد تومان است و تاکنون بازه زمانی پرداخت بدهی قطعه سازان 120 روزه تعیین شده است.

    رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان استان اصفهان با بیان اینکه بعضا مطالبات به قدری بالااست که در بازه زمانی 120 روز امکان پرداخت آن وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل قطعه سازان خرید نقدی قطعات و مواد اولیه مورد نیازشان است، در حالیکه طلب خود را باید در موعدی 120 روزه دریافت کنند.

    وی یادآور شد: گردش مالی صنعت خوردوسازی صدهزارمیلیارد تومان است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو