فونیکسریمکسبهتام

رئیس کل دادگستری گلستان:

قراردادهای تنظیمی مشاوران املاک و خودرو رسمی نیست

عصر خودرو- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قراردادهای تنظیمی مشاوران املاک و خودرو رسمی نیست.

قراردادهای تنظیمی مشاوران املاک و خودرو رسمی نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، هادی هاشمیان، بعدازظهر دوشنبه در نشست با حقوقدان گلستان اظهار کرد: مهم‌ترین خواسته ما از کانون وکلا همکاری با دستگاه قضایی است تا حجم پرونده‌های قضایی کاهش یابد.

    وی با بیان اینکه هم حجم پرونده‌های ورودی و هم حجم پرونده‌های موجود ما بالاست، افزود: از سال 94 تاکنون بیش از 120 قاضی در استان اضافه کردیم که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

    هاشمیان با اشاره به اینکه فضای اداری هم افزایش چشمگیری یافته و از 600 اتاق به هزار و 200 اتاق رسیده، ادامه داد: با اقدام انقلابی قوه قضائیه ابلاغ‌ها هم اصلاح شده و توسط سامانه ثنا انجام می‌شود.

    وی گفت: در گلستان هم مانند سایر استان‌ها این سامانه فعال است و 600 هزار نفر معادل 25 درصد جمعیت استان در آن ثبت نام کرده‌اند.

    هاشمیان با بیان اینکه در این خصوص ما رتبه دوم را در کشور داریم، اضافه کرد: وکلا و کسانی که اطلاعات حقوقی خوبی دارند برای احقاق حق و ابطال باطل کمک حال خوبی برای دستگاه قضا هستند.

    وی تصریح کرد: هراندازه که اطلاعات حقوقی مردم افزایش پیدا کند پرونده‌ها و نزاع‌ها و اختلافات کمتر می‌شود زیرا مردم به حقوق خود واقف هستند.

    هاشمیان بیان کرد: وکلا و حقوقدانان در سوق دادن مردم به سمت تنظیم قراردادهای حقوقی صحیح نقش مؤثری دارند زیرا اکنون قراردادهای که مردم نزد مشاوران املاک و خودرو انجام می‌دهند، غیررسمی است.

    رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: این قراردادها اگر نزد حقوقدانان تنظیم شود بسیاری از نزاع‌ها و اختلافات از بین خواهد رفت.

    وی توضیح داد: همچنان که پزشک خانواده داریم باید قانونی هم ایجاد شود که هر خانواده یا هر چند خانواده یک مشاور حقوقی داشته باشد. اعمال حقوقی و قراردادها بسیار فنی است لذا افراد متخصص و فنی می خواهد.

    هاشمیان گفت: بسیاری از پرونده ها ناشی از این است که نگاه فنی بر قراردادها نبوده است لذا این اعلام همکاری وجود دارد که همه آحاد مردم از طریق وکلای تسخیری و رایگان به منافع اطلاعات حقوقی برسند.

    وی در خصوص موسسات حقوقی تصریح کرد: موسسات باید ساماندهی شده و در ادارات ثبت، حتماً ثبت شوند و اگر چنین نبودند غیررسمی هستند و پلمب خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو