فونیکسریمکسبهتام

بررسی خودرو ب ام و li۷۳۰

عصر خودرو- کمپانی ب ام و در ۷ مارس سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ در آلمان به عنوان کمپانی تولید موتور هواپیما تاسیس شد و در سال ۱۹۲۸ اقدام به تولید خودرو کرد؛ اولین خودرو تولیدی این کمپانی دیکسی نام داشت. در سال ۱۹۵۹ بعد از جنگ جهانی دوم بخش خودروسازی به مشکلات مالی بسیاری برخورد اما آنها به کار خود ادامه دادند. تولید خودروی ایتالیایی به نام ایزو ایستا که در آن از موتورِ موتورسیکلت‏های بی ام دبلیو استفاده شده بود توانست کارخانه را از ورشکستگی نجات دهد. در سال ۲۰۰۲ بی ام دبلیو تغییرات بسیاری را در طراحی خودروهای خود اعمال کرد؛ نمونه تغییرات رادیکال بی ام دبلیو سری ۷ و بی ام دبلیو ۴z می‎باشند.

بررسی خودرو ب ام و li۷۳۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸:۰۰

     سری 7 ب ام  و بزرگ‎ترین و لوکس‎ترین خودرو سدان این شرکت است که از سال 1977 تا کنون ساخته شده است0 بی ام دبلیو  730li مدل جدید سری 7 وارد بازار خودرو ایران شده است.

    نکته مهم در این خودرو سوئیچ آن است که قابلیت‎های متنوع و عجیب و غریبی دارد. برای شروع کار کردن با آن، دکمه سمت چپ را نگه داشته و به خودرو نزدیک شوید؛ اگر شما خودرو خود را در محلی پارک کرده‎اید که نمی‎توانید سوار شوید یا فضای پارکینگ شما تنگ بود و نمی توانستید آن را جابجا کنید از قابلیت دیگر آن استفاده کنید که در این حالت باید دکمه سمت راست را نگه داشته به خودرو به آرامی وصل می‎شوید، دکمه انجین استارت را فشرده، خودرو روشن می‏شود فرمان خودرو را نمی‌توانید بچرخانید؛ اما می‌توانید آن را جلو و عقب برده و از طریق سنسورهای پارک خودش تصمیم می‎گیرد که کی بایستد (به تازگی برخی از خودروهای چینی هم این آپشن را دارند). از دیگر قابلیت‎های این سوئیچ هوشمند این است که می‎توانید تنظیماتی را برای خود انتخاب و آن را زمان بندی کنید؛ به عنوان مثال: می‏توانید سیستم تهویه خودرو را  زمان بندی کنید که قبل از این که سوار شوید فعال باشد و در را که باز می‏کنید داخل خودرو خنک باشد یا اینکه می‎توانید میزان سوخت و بسیاری از اطلاعات آن را بدون اینکه نزدیک به خودرو بوده و یا داخل آن نشسته باشید به دست آورید.

    نکته جالب خودرو ب ام  و  730li  این است که تابلوها را به دقت می‎خواند؛ مثلاً اگر روی تابلو 30 کیلومتر نوشته شده باشد به شما روی صفحه پشت فرمان هشدار می‎دهد در این مسیر باید 30 کیلومتر حرکت کنید. حالت اکوپرو وجود دارد که در پشت فرمان علامت شارژ نشان می‎دهد، با تغییر حالت مثلاً انتخاب حالت کامفورت تنظیمات زیباتری را می‌بینید و در حالت اسپرت همه چیز به رنگ قرمز در آمده و دنده‎ها دورها را پرتر می‎کنند، در این حالت اگر دسته دنده خلبانی را به سمت چپ بکشید دنده‎ها روی حالت اسپرت قرار گرفته و خودرو شتاب بیشتری می‌گیرد. اطلاعات به دست آمده از صوت سنج برای تعیین میزان صدای داخل کابین به شرح زیر است: در حالت ایستاده 49.9 دسی بل، در حالت 2000 دور 46.3 دسی بل و در حالت تخت گاز 63.1 دسی بل است.

    از نقاط قوت این خودرو می‌توان به: راحتی بسیار زیاد، سواری نرم و کم صدا، ایمنی بالا، بهره مندی از بالاترین سطح فناوری در خودروهای تجاری، هماهنگی خوب پیشرانه و جعبه دنده، متریال قوی و با کیفیت، دقت ساخت بالا، شتاب و قدرت راضی کننده با توجه به قوانین کشور اشاره کرد. از نقاط ضعف خودرو می‌توان اشاره کرد به: عدم تطبیق این خودرو با توجه به شرایط ایران، هزینه نگهداری بسیار بالا، قیمت نامربوط در شرایط اخیر، پیچیدگی فنی که منجر به افزایش زمان تعمیر می‌شود و دید راننده بر اساس اصول پایه و بدون استفاده از تجهیزات جدید آنچنان قوی نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو