فونیکسریمکسبهتام

فرهنگ سوار شدن به تاکسی چیست؟

عصر خودرو- یک راننده تاکسی گفت: فرهنگ سوار شدن به تاکسی نسبت به گذشته بالاتر رفته‌است. یکی از مهمترین نکاتی که باید مسافران آن را رعایت کنند این است که بعد از سوار شدن به تاکسی مقصد خود را به راننده تاکسی اعلام کنند.

فرهنگ سوار شدن به تاکسی چیست؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ، یکی از مهترین موضوعاتی که تقریبا تمام شهروندان با آن روبرو هستند حمل‌و‌نقل شهری است.

    تاکسی به عنوان امن‌ترین و با آسایش‌ترین وسیله نقلیه مروز از دیرباز تا کنون جایگاه ویژه‌ای در زندگی مردم بازی می‌کند. سوار شدن تاکسی همچون بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی فرهنگ خاصی می‌طلبد برخی آن را رعایت می‌کنند و برخی از روی عدم آگاهی با رفتار خود باعث آزار رانندگان و سایر مسافران می‌شوند.

    نواساتیان یکی از رانندگان تاکسی که بیش از پنجاه سال است در تهران مسافران را جابجا می‌کند در گفت‌و گو با گسترش‌نیوز گفت: از سال 42 در تهران راننده تاکسی هستم. مسافران بسیاری را جابجا کرده ام و شاهد وقایع بسیاری در همین تهران بوده ام. از رفتن شاه گرفته تا اعتراضات و راه‌پیمایی ها و جشن‌ها و غم‌ها همه را شاهد بودم و مسافران را به مقصدهایشان رسانیده‌ام.

    این  راننده تاکسی  امروز دیگر بیش از شصت سال عمر دارد در پاسخ به این پرسش که مهمترین نکته‌ای که مسافران باید آن را به عنوان یک فرهنگ رعایت کنند چیست، گفت: فرهنگ سوار شدن به تاکسی نسبت به گذشته بالاتر رفته‌است. یکی از مهمترین نکاتی که باید مسافران آن را رعایت کنند این است که بعد از سوار شدن به تاکسی مقصد خود را به راننده تاکسی اعلام کنند. زمانی که از ما می‌خواهند وسط خیابان نگه‌داریم این ناشی از ناآگاهی است. باید سعی کنیم از کودکی به بچه ها آموزش دهیم و با فرهنگ چگونگی عبور از خیابان، سوار شدن وسایل نقلیه عمومی همچون تاکسی آشنا کنیم.

    نواساتیان افزود: بیشتر مشکلات از آن‌جا ناشی می‌شود که برخی شهروندان نمی‌دانند که تاکسی و یا هر ماشین دیگری زمانی که فرمان توقف می‌دهند نمی‌تواند بایستد، با جمله همین‌جا بایست. همین‌جا پیاده می‌شوم رانندگان گیج می‌شوند. از طرفی در یک پروسه می‌توان تاکسی را نگه داشت اول باید به گوشه ای از منتهی الیه سمت راست رفت و بعد وسیله نقلیه را نگه داشت.
    این تاکسی دار پیشکسوت گفت: روزها به خصوص ساعت 7 و 30 دقیقه بسیاری از مسیرها شلوغ است. بسیار پیش آمده است مسافر در یک منطقه شلوغ که اجازه نگه داشتن نیست با اصرار از ما می‌خواهند نگه داریم و یک اسکناس 10 هزار تومانی هم به عنوان کرایه می‌دهند و باید بقیه پول هم بدهیم، عامل ترافیک، راه بندان و آزار سایر تاکسی ها و ماشین‌ها می‌شویم. فرهنگ چیز عجیب و غریبی نیست همین رعایت کردن‌های کوچک است. اعلام کنیم مسیرمان را و اگر پول اسکناس است سعی کنیم زودتر به راننده بگوییم و درخواست غیر معقول برای پیاده شدن در مسیرهای خطرناک نداشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط