فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور خبر داد؛

تاکسیرانی کشور چشم انتظار واردات خودرو

امیدی به خودروسازان داخلی برای تأمین تاکسی‌های نو نداریم

عصر خودرو- ضامنی گفت: پیگیر مصوبه واردات خودرو هستیم که در صورت حل شدن مشکل مربوط به تسهیلات بانکی می‌توانیم تعدادی از تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج کنیم.

تاکسیرانی کشور چشم انتظار واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در سی و هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: تاکنون ایران‌خودرو دو بار قیمت خودرو‌های تولیدی خود را تغییر داده است، این در حالی است که آخرین قیمت‌های تعیین شده این خودروساز در اردیبهشت ماه اعلام شده بود، هفته گذشته نیز حدود 8 میلیون به قیمت خودرو‌ها افزود شد.

    وی افزود: مقرر شده است که ایران خودرو هر ماه قیمت‌های خود را اعلام کند، اگر این قیمت‌ها افزایش یافته و ثابت نباشند، ما را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

    ضامنی گفت: ایران خودرو قرار بود تا پایان سال 98 حدود 10 هزار تاکسی نو تحویل دهد، اما تاکنون تنها 132 تاکسی نو تحویل گرفته ایم، همچنین نمی‌توانیم تسهیلات بانکی با سود 18 درصد پیدا کنیم که این موضوع از جمله مشکلات ماست.

    وی بیان کرد: برای استقاده از ظرفیت ناوگان تمام مراحل مربوط به مصوبه واردات خودرو انجام شده است و همچنین خودرو‌هایی که تا 3 سال عمر دارند، تبدیل به تاکسی شوند و تاکسی‌های فرسوده را به تدریج اسقاط کنیم.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور تصریح کرد: هیچ امیدی به خودروساز‌های داخلی نداریم، چرا که اگر هم براساس قرارداد تا پایان سال 10 هزار تاکسی را تحویل دهند، به دلیل وجود 150 هزار تاکسی فرسوده مشکل حل نخواهد شد.

    وی افزود: پیگیر مصوبه واردات خودرو و استفاده از ناوگان داخلی هستیم که در صورت حل شدن مشکل مربوط به تسهیلات بانکی می‌توانیم تعداد مناسبی از تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج کنیم.

    ضامنی گفت: در حال حاضر 150 هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری این تعداد به 192 هزار برسد. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال 1400 تعداد تاکسی‌های فرسوده به 240 هزار تاکسی افزایش خواهد یافت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط