فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه :

۲۰ درصد راه‌های شریانی نیازمند بهسازی فوری است

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: ۲۰ درصد از مجموع ۳۸ هزار کیلومتر جاده های شریانی اصلی در سطح کشور خرابی های شدیدی دارند که نیازمند بهسازی ضروری است.

۲۰ درصد راه‌های شریانی نیازمند بهسازی فوری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  عبدالهاشم حسن نیا روز شنبه در جریان بازدید از راههای شهرستان سبزوار افزود: هر ساله 800 هزار تن قیر برای بهسازی جاده های شریانی در سطح کشور نیاز است تا با اجرای 15 میلیون تن آسفالت سطح آنها به وضعیتی مناسب ارتقا یابد.
    وی در ادامه تامین قیر را یکی از چالش های امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اجرای طرحهای نگهداری راهها اعلام و بیان کرد: در قانون بودجه 1398 به منظور تامین قیر فرایندی طولانی تعریف شده که دریافت آن را برای دستگاهها و سازمان راهداری دشوار نموده است.
    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: با وجود فعالیت 600 کارخانه آسفالت در کشور و تولید 15 میلیون تن آسفالت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای امسال قیر برای روکش آسفالت دریافت نکرده است. بر این اساس هم اینک تامین نشدن قیر چالشی اساسی فراروی نگهداری راهها و به امری دشوارتر از تامین منابع مبدل است.
    وی نگهداری راههای کشور را نیازمند سالانه 12 هزار میلیارد تومان اعتبار اعلام و بیان کرد: امسال تاکنون سه هزار و 500 میلیارد تومان از این حجم اعتبار مورد نیاز تامین شده است.
    مجموع طول جاده های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه در سطح ایران 220 هزار کیلومتر است. 90 درصد حمل نقل بار و مسافر در کشور از طریق همین جاده ها صورت می گیرد.

    روزانه هشت میلیون دستگاه خودرو در جاده های برون شهری ایران رفت و آمد می کنند. در این میان سهم خودروهای سنگین 200 هزار دستگاه در روز است.
    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در قالب سفری یک روزه از جاده ها و طرحهای مواصلاتی شهرستان سبزوار بازدید می کند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو