فونیکسریمکسبهتام

بررسی کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ + مشخصات

عصر خودرو -چهارمین نسل از کیا اسپورتیج چند وقتی است که به صورت رسمی وارد بازار شده است و با قیمت گزاف بیش از ۳۰۰ میلیون تومانی به فروش می رسد.

بررسی کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ + مشخصات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵:۰۰
  • بررسی کیا اسپورتیج 2018 + مشخصات
  • بررسی کیا اسپورتیج 2018 + مشخصات
  • بررسی کیا اسپورتیج 2018 + مشخصات

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،چهارمین نسل از کیا اسپورتیج چند وقتی است که به صورت رسمی وارد بازار شده است و با قیمت گزاف بیش از 300 میلیون تومانی به فروش میرسد. کیا اسپورتیج پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است که از ظاهر آن تغییرات و ویژگی‌های این ماشین را برای شما بررسی می‌کنیم.

نسل چهارم کیا اسپورتیچ در مرکز طراحی آلمان کیا شکل گرفته است، اما به منظور تطبیق آن با سلایق در بازار‌های مختلف از نظرات مرکز طراحی کیا در آمریکا و کره جنوبی هم بهره برده اند. مهمترین تغییرات ظاهری کیا اسپورتیج تغییر چهره جلو ماشین به سبکی جدید که به دماغه ببری معروف است و در بیشتر ماشین‌های جدید کیا این استایل مشاهده می‌گردد، طراحی چراغ‌های عقب که یک تکه و باریک شده اند و طراحی رینگ‌های اسپرت هم به کلی متحول شده است.

طراحی بدنه جدید کیا اسپورتیج باعث شده تا ضریب پسار این ماشین 0.33 کاهش یابد و در زیر این بدنه هم تغییراتی صورت گرفته است تا کیا اسپورتیج هم چنان از سوی موسسه ایمنی NHTSA 5 ستاره ایمنی خودش را با امتیاز بالاتری حفظ کند.

در داخل کیا اسپورتیج جدید طراحی به کلی متحول شده است و شبیه به دیگر ماشین‌های کیا مانند اپتیما گردیده است، اما نکته مثبت در مورد آن کیفیت خوب و قابل قبول آن است و طراحی جدید صندلی‌ها در بهبود ارگونومی تاثیر بسیار مثبتی گذاشته است.

پیشرانه مورد استفاده در کیا اسپورتیج جدید همان 2.4 لیتری سابق است که تغییراتی را تجربه کرده است و با گیربکس 6 سرعته انحصاری کوپل شده است. طراحی سیستم تعلیق کیا اسپورتیج تغییرات مثبتی را تجربه کرده است که نرم‌تر شده، کوبش کمتر شده و هندلینگ هم بهتر گردیده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط