فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور گلستان خبرداد:

افزایش تصادفات جرحی در گلستان

کاهش تخلفات رانندگی در ۳ ماه نخست

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان از افزایش تصادفات جرحی درون شهری در گلستان خبرداد.

افزایش تصادفات جرحی در گلستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ مرتضی فخری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: طرح تابستانه پلیس راهور استان همزمان با سراسر کشور از 31 خردادماه آغاز شده و تا 31 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

    سرهنگ فخری افزود: در این طرح از تمامی امکانات شامل 47 تیم خودرویی، 20 تیم موتوری و بیش از 250 نفر پرسنل در شهرستان ها و سطوح معابر، نقاط پرتردد، مناطق تفرجگاهی و حادثه خیز استفاده شده است.

    وی خاطرنشان کرد: در شهرستان های بندرگز و بندرترکمن به علت وجود دریا، طرح سالم سازی دریا هم در دستور کار قرار گرفته است.

    وی با اشاره به نقاط حادثه خیز استان اظهار کرد: در سال جاری (110 روز) میزان قصور دستگاه ها و سازمان ها را در بروز تصادفات بررسی کردیم که این نهادها طبق آمارها در پنج درصد تصادفات این مدت نقش داشتند.

    رئیس پلیس راهور گلستان از سازمان ها مسئول به ویژگی شهرداری ها و حمل و نقل و پایانه ها درخواست کرد نسبت به اعمال وظایف قانونی خود سرعت و دقت بیشتری به خرج دهند.

    کاهش تخلفات رانندگی در 3 ماه نخست

    سرهنگ فخری با اشاره به نقاط حادثه خیز استان بیان کرد: تاکنون 73 نقطه حادثه خیز استان که نقش پررنگی در بروز تصادفات دارند را احصا و در راستای رفع آن با سازمان های مسئول مکاتبه کرده ایم.

    وی از کاهش تخلفات رانندگی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به وقوع سیل در ابتدای سال جاری، 24 هزار فقره تخلف به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش را نشان می دهد.

    وی از کاهش تصادفات منجر به فوت سخن گفت و افزود: در سه سال گذشته تصادفات فوتی افزایش را نشان می دادند که طبق دستورالعمل فرماندهی باید در سال جاری 46 نفر فوتی نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشیم که تاکنون 16 نفر معادل 48 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.

    رئیس پلیس راهور گلستان در خصوص تصادفات جرحی هم اظهار کرد: در سه ماهه امسال 14 درصد تصادفات جرحی افزایش یافته که بیشترین سهم از تصادفات را به ترتیب موتورسیکلت و عابر پیاده تشکیل می دهند.

    سرهنگ فخری در پایان خطاب به رانندگان متخلف بیان کرد: رانندگانی که میزان جریمه آنها بیش از مبلغ یک میلیون تومان است می توانند با مراجعه به واحد ارجاعیات و ترخیص با در دست داشتن سند سبز مالکیت نسبت به پرداخت مبلغ جریمه ظرف مدت 12 ماه اقدام کنند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو