فونیکسریمکسبهتام

حناچی با اوتیسمی‌ها پا به‌ رکاب شد

عصر خودرو- پیروز حناچی شهردار تهران امروز برنامه پویش سه‌شنبه‌های بدون‌خودرو را همزمان با هفته بهزیستی به این مناسبت اختصاص داد و با تعدادی از افراد مبتلا به اوتیسم و معلول دوچرخه‌سواری کرد.

حناچی با اوتیسمی‌ها پا به‌ رکاب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، در برنامه دوچرخه سواری شهردار تهران تعدادی از معلولان جمله یک معلول که تنها یک پا داشت نیز حضور داشت که از میدان توحید تا خیابان بهشت رکاب زدند.

    گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران حاکیست که در برنامه امروز رییس سازمان بهزیستی کشور نیز حناچی را همراهی کرده است.

    شهردار تهران در پایان این مراسم در پارک‌شهر گفت: تلاش داریم با رواج فرهنگ دوچرخه‌سواری سهم دوچرخه از حمل و نقل عمومی را به سه تا چهار درصد افزایش دهیم؛ این رقم در شرایط فعلی زیر یک درصد است.

    حناچی با بیان اینکه کلانشهر تهران برای حل مشکل آلودگی و ترافیک راهی جز رواج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی پاک ندارد ادامه داد: باید از مصرف سوخت‌های فسیلی در شهر بکاهیم و به حمل و نقل پاک رو بیاوریم که دوچرخه بهترین و پاک‌ترین وسیله حمل و نقل است.

    وی افزود: البته مترو و اتوبوس‌های برقی هم هستند، این حرکت از سه‌شنبه‌ها شروع شده و امیدواریم همه روزهای هفته روز بدون خودرو باشد.

    حناچی درباره استفاده غیرقانونی موتورسواران از مسیرهای دوچرخه سواری نیز گفت: شهرداری تهران به‌تنهایی متولی جلوگیری از این حرکت های غیرقانونی نیست اما همه باید تلاش کنیم این رفتارها کنار گذاشته شود.

    وی تصریح کرد: متاسفانه این طور وانمود می‌شود که موتورسوار لازم نیست قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کند؛ ما باید رفتار غیرقانونی موتورسواران را به ضدارزش تبدیل کنیم تا این کار را کنار بگذارند.

    شهردار تهران درباره کمبود ایستگاه‌های دوچرخه در شهر نیز اظهارداشت: ایستگاه‌های دوچرخه توسط بخش خصوصی در حال اجرا و توسعه است؛ هفته گذشته پنجاهمین ایستگاه دوچرخه را افتتاح کردیم و تلاشمان توسعه این ایستگاه‌هاست البته به شرکتی که این خدمات را ارائه می‌دهد توصیه می‌کنم هزینه‌های خود را پایین بیاورد و به مردم هم توصیه می کنم از این روش استقبال کنند.

    وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او خواست یک خبر خوب بدهد گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که خطوط 6 و 7 مترو به طور کامل راه‌اندازی شود و به‌زودی نیز ایستگاه امام حسین (ع) از خط 6 افتتاح خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو