فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران :

قیمت بنزین تا آخر تابستان گران نمی‌شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران می‌گوید: قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی تا پایان تابستان امسال گران نخواهد شد. خبری از افزایش قیمت بنزین نیست و این خبر را شدیدا تکذیب می‌کنم.

قیمت بنزین تا آخر تابستان گران نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تجارت‌نیوز، اوایل تیر ماه عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی به عنوان یکی از اعضای کابینه هیات دولت درباره سهمیه‌بندی بنزین اعلام کرد و گفت: «بعید می‌دانم که سهمیه‌بندی بنزین اجرایی شود.»

    شک و تردیدها درباره افزایش قیمت بنزین در حالی از زبان مقامات مسئول شنیده می‌شود که اواخر فروردین ماه نیز یکی از رسانه‌های کشور بر اساس شنیده‌های خود در خصوص تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره دو نرخی شدن بنزین خبری را منتشر کرد.

    حال با توجه به اینکه بیش از سه ماه از ابتدای سال 98 می‌گذرد، آیا ممکن است قیمت بنزین تا پایان تابستان امسال گران شود؟

    عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت بنزین تا پایان تابستان امسال گران شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی تا پایان تابستان امسال گران نخواهد شد. خبری از افزایش قیمت بنزین نیست و این خبر را شدیدا تکذیب می‌کنم.

    رضا پدیدار افزود: فعلا دولت تصمیمی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد و از این‌رو فعلا افزایش قیمت بنزین منتفی است.

    باید گفت تصمیم افزایش قیمت علاوه بر درآمدزایی، مدیریت مصرف سوخت و کالای قاچاق را به‌همراه دارد. برخی از مخالفان جدی طرح افزایش نرخ بنزین معتقدند با افزایش نرخ ارز هر گونه افزایش در نرخ بنزین، بار تورمی سنگینی بر جامعه تحمیل خواهد کرد که شاید از توان مردم خارج باشد. از سوی دیگر باید عنوان کرد که افزایش نرخ دلار و بالا بودن قیمت حامل‌های انرژی در آن سوی مرزهای ایران، انگیزه را برای قاچاق سوخت زیاد کرده و از این‌رو رعایت و اجرای قانون مبنی بر افزایش سلانه قیمت بنزین می‌تواند از حجم قاچاق بکاهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو