فونیکسریمکسبهتام

کاهش تاریخی فروش خودروها در جهان

عصر خودرو- در سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۱۹ بازار فروش خودروها با روند نزولی روبرو بوده است و تنها دو کمپانی خودروسازی هیوندایی و هوندا از این تغییرات در امان مانده اند. آیا حذف بازار مصرف آمریکایی در افت فروش این محصولات موثر بوده است؟

کاهش تاریخی فروش خودروها در جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، در چند هفته اخیر تمام کمپانی های خودرو سازی امریکایی از کاهش فروش در سال 2019 صحبت می کنند و سازمان امور اقتصادی آمریکا در این خصوص می گوید باید مصرف کنندگان را تشویق به خرید بیشتر خودروها کنیم و گویا کمپانی ها از تبلیغات استفاده بیستر از وسایل نقلیه عمومی ناراضی هستند.

    در این بین کمپانی های خودروسازی آمریکایی به خاطر اینکه هدف افزایش تعرفه های محصولات اولیه ساخت خودرو قرار گرفته اند با افزایش قیمت و کاهش فروش مواجهه شده اند ولی سایر کمپانی های خودروسازی مثل کمپانی خودروسازی ژاپنی تویوتا چرا با کاهش فروش درگیراند؟

    کمپانی خودروسازی جنرال موتورز در این بین اولین کمپانی خودروسازی بود که با افت 7 درصدی در فروش محصولاتش مواجهه شد. البته فروش سایر محصولات این کمپانی کاهش بیشتری داشته است به عنوان مثال فروش محصولات شاسی بلند جنرال موتورز با کاهش 25 درصدی و فروش وانت های این کمپانی با افت 16 درصدی مواجهه شده است.

    فورد دومین کمپانی خودروسازی در این فهرست است که در فروش محصولاتش افت را تجربه کرده است. در واقع آمار های ماهیانه از فروش محصولات این کمپانی به وضوح افت فروش را نشان می دهد به عنوان مثال فروش محصولات فورد در ماه مارس 5 درصد افت داشته است و به طور کلی در 6 ماه اول سال 2019 فروش محصولات این کمپانی با افت 2 درصدی رو به رو بوده است.

    در کاهش فروش محصولات سومین کمپانی باز هم پای آمریکا در میان است. سومین کمپانی که با افت شدید فروش محصولاتش مواجهه شده است کمپانی فیات است این کمپانی یک شرکت خودروسازی چند ملیتی آمریکایی و ایتالیایی است.

    این کمپانی با کاهش 7 درصدی فروش محصولاتش در امریکا مواجهه شده است ولی چیزی که تعجب برانگیز است افزایش 15 درصدی فروش وانت های این کمپانی در اوایل سال 2019 بوده است.

    در واقع کمپانی فیات با مشاهده روند نزولی فروش شروع به ساخت محصولی جدید کرد و تبلیغات زیادی در آن حوزه انجام شد و همین اتفاقات عواملی برای افزایش فروش وانت های این کمپانی بوده اند.

    کمپانی تویوتا که با فروش سری کرولا و کمری صدرنشین پرفروش ترین خودروهای جهان است با افت فروش 5 درصدی و 3 درصدی همین محصولات مواجهه شده است و کارشناسان می گویند این افت فروش به خاطر کاهش تعداد مصرف کنندگان آمریکایی است و فروش این محصولات در آمریکا کم شده است.

    کمپانی خودروسازی ژاپنی نیسان یکی دیگر از کمپانی های خودروسازی این کشور است که با افت فروش مواجهه شده است. این کمپانی در سه ماهه اول سال با افت 11.6 درصدی در فروش محصولاتش مواجهه شده است و احتمال اینکه فروش محصولات این کمپانی 5 درصد دیگرکاهش پیدا کنند زیاد است.

    اما در میان این سیر نزولی فروش خودروها دو کمپانی هیوندایی و هوندا در این مسیر همراه سایر کمپانی ها نبودند و به افزایش فروش محصولات خود ادامه دادند. کمپانی هیوندایی با رشد فروش 2.1 درصدی و کمپانی هوندا با رشد فروش 4.3 درصدی مواجهه بوده اند.

    کارشناسان امور اقتصادی پیش بینی می کنند که فروش محصولات کمپانی های خودروسازی در ماه پیش رو در آمریکا با افت 2 درصدی روبه رو شود و دلیل این اتفاق شرایط اقتصادی امریکا و مردم این کشور است.

    با این حال شرکت های خودروسازی مثل فورد در حال ساخت محصولی جدید هستند که پیش بینی می شود فروش این خودرو مانع ادامه سیر نزولی فروش محصولات این کمپانی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو