فونیکسریمکسبهتام

نهضت داخلی سازی قطعات صنعتی در قم اجرا می‌شود

عصر خودرو- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از فرصت ایجادشده از تحریم‌های صنعتی، نهضت داخلی سازی قطعات صنعتی در این استان اجرا و باقدرت دنبال خواهد شد.

نهضت داخلی سازی قطعات صنعتی در قم اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمود سیجانی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم ادامه داد: دراین‌بین داخلی سازی قطعات خودرو و لوازم‌خانگی در اولویت قرار داشته و قم ظرفیت ویژه‌ای در این خصوص دارد.

    وی با اشاره به فرصت ایجادشده از تحریم‌های اقتصادی گفت: صنعت قطعه‌سازی قم در شرایط تحریم فرصت بی‌نظیری برای ورود به بازارهای ملی پیداکرده است.

    وی همچنین تصریح کرد: حوزه تولید در شرایط تحریم روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد که نیازمند شناخت آسیب‌های احتمالی و مقابله با هرگونه تأثیرات منفی ناشی از آن است.

    سیجانی اضافه کرد: کمبود و مشکل تامین مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید تا 70 درصد از چالش‌های اصلی بخش صنعت و تولید استان در رابطه با تحریم‌های اقتصادی است.

    وی ادامه داد: برای درک بهتر مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت مستمر در شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی استان تشکیل‌شده و از نزدیک در جریان دغدغه‌های تولیدکنندگان قرار می‌گیریم.

    سیجانی با اشاره به برش استانی سیاست کلان رونق تولید تصریح کرد: با شناختی که از وضعیت واحدهای صنعتی استان احصا شده بود راهبرد رونق تولید قم در هفت محور و 28 راهبرد اصلی تدوین‌شده و در دست اجراست.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اولویت‌های اقتصادی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: حفظ واحدهای تولیدی و تثبیت اشتغال موجود اولویت اصلی در مساله رونق تولید است

    وی بیان کرد: برای حفظ تولید و اشتغال موجود باید نقدینگی و مواد اولیه واحدهای صنعتی استان تامین و احیای واحدهای راکد صنعتی باقدرت دنبال شود.

    سیجانی عنوان کرد: توسعه واحدهای صنعتی و جذب سرمایه‌گذاری جدید از رویکردهای سازمان صمت قم است، سال 97، 105 واحد صنعتی قم توسعه و تکمیل ظرفیت و 2 هزار اشتغال جدید ایجاد شد.

    وی در ادامه بیان کرد: امسال 70 طرح نیمه‌تمام صنعتی در قم با سرمایه‌گذاری 240 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی یک هزار و 800 تن به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی تصریح کرد: امروز 10 واحد صنعتی استان تکمیل شد و توسعه ظرفیت پیدا کرد، 60 میلیارد تومان برای تکمیل این واحدها هزینه و میزان اشتغال از 196 تن به 340 تن افزایش پیدا کرد.

    قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

    2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از 90 درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

    سیجانی همچنین با اشاره به هدف‌گذاری صادراتی قم تصریح کرد: توسعه بازارهای صادراتی به کشور پاکستان از رویکردهای اصلی استان است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بخش معادن از ظرفیت‌های اصلی اقتصادی استان بوده که در این‌بین هدف اصلی ایجاد واحدهای فراوری در جوار معادن برای کاهش هزینه‌های تولید و مسائل زیست‌محیطی است.

    وی اضافه کرد: قم در بخش معادن در رابطه با مس، طلا و آهن ظرفیت قابل‌توجهی دارد، برای بهره‌برداری بخش خصوصی از این بخش گام‌های ابتدایی برداشته‌شده است.

    همایش گرامیداشت روز ملی صنعت در قم برگزار و طی آن از 2 پیشکسوت صنعتی و 13 صنعتگر برتر استان تجلیل شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو