فونیکسریمکسبهتام

وزیر صمت در افتتاحیه نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید مطرح کرد؛

داخلی‌سازی در خودرو تا آخرین قطعه

نیاز به صادرات و فناوری برای شکوفایی صنعت

عصر خودرو- وزیر صمت در افتتاحیه نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید گفت: برای شکوفایی صنعت به دو مورد فناوری و صادرات نیاز داریم که آن را جدی گرفته‌ایم.

داخلی‌سازی در خودرو تا آخرین قطعه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نق از گسترش‌نیوز، رضا رحمانی، وزیر صمت گفت: خوشحالیم که امروز توانستیم کار بزرگ را آغاز کنیم. هدف برگزاری نمایشگاه نیست بلکه آغاز یک حرکت است. حرکت هایی را با یک توان جدید آغاز کردیم و شتاب دادیم. همه در این کار بزرگ سهیم خواهیم بود

    وی ادامه داد: ما باید باور کنیم که می‌توانیم و ظرفیت‌های خوبی داریم. ما مطالعه بازار به بالای 80 میلیون است البته باید گفت مصرف زیادی داریم. بازار قابل توجهی داریم و ما موقعیت جغرافیایی و منابع انسانی و طبیعی قابل توجهی داریم. نمود اقتصاد مقاومتی در همین صنعت و واحدهای صنعتی است. تولید اگر افزایش پیدا کند و تولید رونق بگیرد بر تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف تاثیر می‌گذارد و باعث شکوفایی می‌شود.

    رحمانی اظهار کرد: امسال روح و انگیزه جدی را احساس می‌کنم اما مورد تهاجم نیز قرار گرفتیم. مردم احساس کنند که در جبهه اقتصادی هستیم. ما محورها و برنامه‌های مختلفی داریم اما ساخت داخل و رونق تولید اهمیت ویژه‌ای دارد. با همین نهضت ساخت داخل صنعت ما در حالت طبیعی فعال خواهد شد. شکوفایی صنعت به فناوری و صادرات نیاز دارد و ما این بحث‌ها را جدی گرفته‌ایم.

    وزیر صمت گفت: در سه ماه اول سال 98 آمار بیکاری 1.4 درصد کاهش پیدا کرده است. با استفاده از موارد ذکر شده واحدهای صنعتی فعال خواهند شد. هر جا قطعه‌ای که وارد می‌شود باید پیمان ببندیم و انتظار دارم کل خانواده صنعت مسئله تولید داخل را جدی بگیرند. یکی از انتظاراتی که از نمایشگاه‌ها دارم این است که افکار تغییر پیدا کند. نمایشگاهی که امروز تشکیل شده باید در واحدهای بزرگ تداوم داشته باشد. در زمینه خودرو و فولاد تا آخرین روزی که یک قطعه برای داخلی‌سازی مانده نباید نمایشگاه‌ها را جمع آوری کنند.

    وی در پایان اشاره کرد: عموما نمایشگاه‌ها همیشه عرضه محور است و نمایشگاه ذکر شده امروز جزو معدود مواردی است که تقاضا محور است. ما مرکزی ایجاد کردیم که در آن به بحث‌های مرتبط با ساخت داخل کالا پرداخته می‌شود. لازم به ذکر است بخشی از واردات به کشور کاهش یافته که مربوط به ساخت داخل است. حل مشکل خودروهای کف پارکینگ نیز قابل انجام است و باید به این قضیه اولویت دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو