فونیکسریمکسبهتام

توقیف ۶۵۰ دستگاه خودرو با بیش از ۱۰ میلون ریال خلافی در همدان

عصر خودرو- ۶۵۰ دستگاه وسیله نقلیه از ابتدای امسال تاکنون به علت جریمه بالای ۱۰ میلیون ریال توسط عوامل پلیس راهور همدان توقیف و راهی پارکینگ شدند.

توقیف ۶۵۰ دستگاه خودرو با بیش از ۱۰ میلون ریال خلافی در همدان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان  بیان کرد: بر اساس ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خودروهای دارای خلافی بالای 10 میلیون ریال باید برای تردد ابتدا جریمه خود را پرداخت کنند در غیر این صورت، خودرو توسط عوامل پلیس راهور توقیف و راهی پارکینگ می‌شود.

    سرگرد سید جواد حسینی اضافه کرد: پلیس پیش از توقیف این قبیل خودروها، موضوع را از طریق تماس تلفنی، پیامک یا ارسال نامه به مالک وسیله نقلیه به راننده خودرو اطلاع رسانی می‌کنند.

    وی ادامه داد: دریافت صورت وضعیت و خلافی توسط راننده از مراکز پلیس + 10 نیز به منزله مطلع بودن وی از میزان جریمه و ابلاغ برای پرداخت آن محسوب شده و باید در مدت یک ماه نسبت به پرداخت جریمه اقدام کند.

    رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: چنانچه رانندگان نسبت به جریمه اعتراضی دارند باید نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند در غیر این صورت پس از پایان مهلت یک ماهه خودروی آنها توقیف می‌شود.

    سرگرد حسینی اظهار داشت: میزان توقیف خودروی‌های دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است و بیشترین آمار نیز مربوط به شهر همدان است.

    قسط بندی جریمه

    وی بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور تکریم رانندگان و آسان سازی در پرداخت جریمه، طرح قسط بندی جرایم را طبق تبصره ماده هشت به استان‌ها ابلاغ کرده و از یک هفته پیش اجرای این طرح آغاز شده است.

    رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: البته رانندگانی که 40 درصد تخلف ثبت شده آنها حادثه ساز باشد یا خودرویشان در سن فرسودگی باشد شامل این دستورالعمل نمی‌شود.

    سرگرد حسینی ادامه داد: همچنین در صورت رسیدن نمره منفی راننده به حد نصاب و داشتن شکایتی به جز جریمه معوق، راننده مشمول طرح قسط بندی جریمه نمی‌شود.

    وی گفت: جریمه معوق مالک خودرو در 12 ماه قسط بندی می‌شود اما چنانچه در این مدت زمان به علت ارتکاب 2 تخلف همزمان خودرو توقیف شود، راننده مکلف به پرداخت تمامی جریمه به صورت یکجا است.

    سرگرد حسینی بیان کرد: این اقدام موجب ترغیب راننده به انجام ندادن تخلف به منظور بهره مندی از مزایای قسط بندی جریمه معوق می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو