فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تامین۵۰ درصد اعتبارات لازم برای ترمیم جاده‌های مناطق سیل زده

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین ۵۰ درصدی اعتبارات مورد نیاز برای ترمیم جاده‌های مناطق سیل زده خبر داد.

تامین۵۰ درصد اعتبارات لازم برای ترمیم جاده‌های مناطق سیل زده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی با  اشاره به اینکه بیش از  13 هزار 400 کیلومتر راه روستایی  و آسفالته از جاده‌های کشور بر اثر سیل تخریب شده اند، گفت: تاکنون بیش از 5 هزار کیلومتر از این جاده‌ها ترمیم شده  است و تا پایان سال آینده تمام این 13 هزار400 کیلومتر جاده در سطح کشور ترمیم خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش بیش از 20 هزار نیروی فعال در راهداری کشور افزود: بیشترین میزان و تخریب راه‌ها مربوط به استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان بوده است که تا به امروز سازمان برنامه و بودجه کشور بخش عمده‌ای از بودجه مورد نیاز را برای ترمیم راه‌های آسیب دیده پرداخت کرده است.

    وی ادامه داد: 3 هزار متر پل   بر اثر سیل به صورت کامل از بین رفته است و به نظر می رسد با تلاش  شبانه روزی کارکنان راهداری ترمیم این پل ها حداکثر تا سال آینده و بیش از ورود سرمای زمستان به اتمام می‌رسد.

    مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، تصریح کرد: بسیاری از این پل‌ها نیاز به ‍ خرپایی و نصب تجهیزات ملزوم دارد که با تامین منابع مالی امیدواریم تا سال آینده به اتمام برسد.

    حسن نیا تصریح کرد: باید با تامین تجیهزات  از جمله همچنین قیر و آسفالت بتوانیم هرچه سریعتر کمبود‌های موجود در راه‌های روستایی و شهری را جبران و ترمیم کنیم.

    وی تاکید کرد: استان لرستان از بیشترین میزان آسیب برخوردار بوده و 50 کیلومتر از راه‌های استان به طور کامل تخریب شده است، همچنین 23 پل بزرگ، 224 پل، آبرو و آبنما در کل استان لرستان تخریب شده است. 

    مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، با بیان این که بالغ بر 1500 میلیارد تومان به راه‌های استان لرستان خسارت وارد شده است، افزود: میزان کل خسارت‌های وارد شده بر راه‌های روستایی و آسفالته 3هزار و500 میلیارد تومان بوده  که بیش از 50 درصد از آن با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور  واریز شده است و امیدواریم تا در آینده‌ای  نزدیک باقی اعتبار‌ها هم تامین شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو