فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشورمطرح کرد:

تردد بیش از ۲ میلیون خودرو فرسوده در کشور

تعطیلی تمام مراکز اسقاط

عصر خودرو- رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور گفت: فعالیت تمامی مراکز اسقاط در کشور متوقف شده است و هیچ‌گونه اسقاطی صورت نمی‌پذیرد.

تردد بیش از ۲ میلیون خودرو فرسوده در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، محمدحسین گودرزی رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور در خصوص وضعیت فعالیت مراکز اسقطا گفت: در حال حاضر تمام واحدهای اسقاط در کشور به دلیل مسائل مختلف تعطیل هستند. شرکت‌های واردکننده خودرو نیز از پیش اسقاط‌های خود را انجام داده‌اند. زمانی که گواهی اسقاط خریداری می‌شود اسقاط پیش از آن انجام شده است و سرمایه‌گذاری در این زمینه وظیفه واردکنندگان و خودروسازان است.

    زیرساخت اسقاط موتورسیکلت‌ها آماده نیست

    وی ادامه داد: هم‌اکنون 216 مرکز اسقاط در کشور داریم و لازم به ذکر است که در خصوص موتورسیکلت‌ها نیز به صورت جزئی اسقاط صورت می‌پذیرد. در خصوص موتورسیکلت‌ها یک سری اطلاعات باید از راهور به ستاد حمل ‌و نقل سوخت ارسال کنند اما 3 ماه است که این اطلاعات فرستاده نشده است. زیرساخت این کار هنوز از سمت دولت آماده نشده است و دولت اگر مراکز را به بخش خصوصی واگذار کند کارها به نحو بسیار مناسب‌تری پیش می‌رفت.

    اسقاط توسط خودروسازان داخلی

    گودرزی در مورد اسقاط توسط خودروسازان گفت: در رابطه با خودروسازان داخلی از سال 1387 مصوبه‌ای داریم که خودروساز باید 30 درصد از تولیدات خود را جایگزین خودروهای فرسوده کند. این مصوبه تا امروز هرگز اجرا نشود و حدود 2 ماه پیش مجلس شورای اسلامی طرحی را مصوب کرد که به ازای هر چهار خودرو یک دستگاه از رده خارج شود. این مصوبه نیز به شورای نگهبان رفته و هنوز اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. امیدواریم که این مصوبه تایید شود و مهم‌تر از آن این که اجرا شود. بسیاری از مصوبات در کشور اجرایی نمی‌شود اما امیدواریم که این کار در خصوص اسقاط خودروسازان صورت پذیرد.

    تعیین قیمت گواهی اسقاط

    وی اشاره‌ای به تعیین قیمت گواهی اسقاط کرد و گفت: هزینه گواهی اسقاط توسط بازار معین می‌شود و قیمت مشخصی ندارد. به عنوان مثال ما خودروی فرسوده را به هر قیمتی که بخریم رقم آن همان مبلغ گواهی اسقاط خواهد بود. روزی خودرو را تا 2.5 میلیون تومان می‌خریدیم اما در حال حاضر این رقم به 5 الی 6 میلیون تومان رسیده است. متاسفانه گواهی‌های اسقاط هم‌اکنون توسط دلالان در حدود 1 میلیون 200 الی 300 هزار تومان خریداری می‌شود. به همین دلیل بسیاری از مراکز اسقاط فلج شده‌اند و در همین خصوص نامه‌ای به دولت زدیم که قیمت‌گذاری در این خصوص انجام دهد.

    آلودگی و ترافیک شدید در انتظار کلانشهرها

    گودرزی در پایان گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه اسقاطی صورت نمی‌پذیرد و در آینده شاهد ترافیک شدید در کلانشهرها خواهیم بود. زمانی که به سمت فصل پاییز و زمستان حرکت کنیم آلودگی زیادی خواهیم داشت و آن موقع دولت باید به فکر حل مشکل باشد که دیر شده است. هم‌اکنون 2 میلیون و 200 هزار خودروی فرسوده در کشور در حال تردد است و در سال‌های گذشته نیز آمار خوبی در خصوص اسقاط نداشتیم. سرمایه‌های 216 مرکز نابود شده است و حدود 6 هزار کارگر بیکار شده‌اند.

       

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو