فونیکسریمکسبهتام

نصب سیلندر گاز مایع در خودرو غیرمجاز است

عصر خودرو- طبق اعلام کارشناسان، نصب سیلندر گاز مایع در خودرو و استفاده از آن به دلیل خطر انفجار، غیرمجاز و غیرقانونی است.

نصب سیلندر گاز مایع در خودرو غیرمجاز است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، نایب رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو سنندج   اظهار داشت: براساس مصوبه شورای شهر، استفاده از سیلندر گاز مایع(LPG) و نصب آن در خودرو غیرمجاز و با متخلفان برخورد می‌شود.

    جلال نوری اضافه کرد: با رانندگانی که از کپسول گاز مایع برای سوخت خودرو استفاده می‌کنند برخورد می شود، چرا که این سوخت برای خودرو غیراستاندارد و خطر انفجار آن بسیار بالا است.

    وی با بیان اینکه به خودروهایی که از سوخت گاز مایع استفاده می کنند، گواهی معاینه فنی داده نمی‌شود، یادآور شد: پلیس راهور به خودروهایی که این سیلندرها روی آن نصب شده گواهی تاییدیه معاینه فنی ارائه نمی‌دهد.

    نایب رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو سنندج از کاهش استفاده کنندگان از این سیلندرها برای سوخت مورد نیاز خودرو خبر داد و گفت: با کپسول پرکنی های متخلف نیز برخورد می‌شود.

    مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان نیز نصب سیلندر گاز مایع بر روی خودروها را خطرناک اعلام کرد و گفت: در سیلندر CNG، سوخت در فاز گازی قرار دارد و بوسیله شیلنگ و اتصالات به کاربراتور خودرو انتقال می‌یابد که در صورت نشت در فاز گازی و در حجم کم تحت کنترل است.

    هوشنگ اولی‌زاده افزود: اما در سیلندر گاز مایع، سوخت در فاز مایع است و در صورت انتقال آن به داخل موتور، با توجه به تغییر فاز به 270 برابر حجم گاز مایع تبدیل می‌شود و می‌تواند به سرعت فضای داخل موتور را پر کرده و مخلوط قابل انفجار را تشکیل دهد که با ایجاد جرقه توسط دینام و یا هر یک از وسایل برقی داخل موتور، انفجار شدید روی می‌دهد.

    وی یادآور شد: همچنین در صورت کوچکترین تصادفی، بدلیل قابل مهار نبودن کامل سیلندر احتمال پاره شدن شیلنگ و بروز حادثه های دلخراش نیز وجود دارد.

    شهر سنندج حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد.

    در این شهرستان هشت مرکز معاینه فنی فعال و حدود 150 هزار خودرو وجود دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو