فونیکسریمکسبهتام

افزایش تنش میان دو غول اقتصادی دنیا ،

تحریم خودروهای ژاپنی در کره

عصر خودرو- تنش سیاسی و اقتصادی چنان میان کره‌جنوبی و ژاپن بالا گرفته است که جایگاه‌های سوخت و تعمیرگاه‌ها در کره حتی از دادن سوخت و خدمات به خودروهای ژاپنی خودداری می‌کنند.

تحریم خودروهای ژاپنی در کره
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  همشهری آنلاین ، اندکی پس از رونمایی دولت ژاپن از سیاست محدود کردن صادرات نیمه‌رساناها به کره‌جنوبی از روز اول ژوییه، شهروندان خشمگین کره‌ای تصمیم گرفتند این سیاست را به روش خود پاسخ بگویند. حالا بازار تحریم ژاپنی‌ها چنان در کره رونق گرفته که بر تعداد سفرها به ژاپن، فروش نوشیدنی‌های ژاپنی و حتی گیشه انیمه‌های سینمایی تاثیر منفی گذاشته است. نیمه‌رساناها از پرکاربردترین محصولات در صنایع پررونق کره‌جنوبی هستند.

    از سوی دیگر و در ادامه تحریم کالاهای ژاپنی در کره، بسیاری از جایگاه‌های سوخت و تعمیرگاه‌ها ارائه خدمات به خودروهای ژاپنی را به حالت تعلیق درآورده‌اند. این جدا از برنامه شهروندان کره‌جنوبی در گردهمایی اعتراضی بیرون ساختمان سفارت کره در سئول است؛ اقدامی که تصور می‌شود ادامه یافتن آن می‌تواند کره‌ای‌ها را در آینده نزدیک مقابل هم قرار دهد و به ناآرامی‌ها و اعتراضی‌های بیشتر بینجامد.

    برخی رسانه‌ها معتقدند برنامه جایگاه‌های سوخت برای ندادن بنزین به دارندگان خودروهای ژاپنی نوعی خودزنی از سوی شهروندان کره‌ای است. نسخه آنلاین روزنامه ای‌تودی در گزارش خود چنین آورده است: «هیچ‌کس نمی‌تواند در جنگی پیروز شود که نمی‌داند دارد به دوستان شلیک می‌کند یا دشمنان. بازنده جنگ ندادن سوخت به خودروهای ژاپنی هرگز دولت ژاپن نیست، بلکه شهروندان کره‌جنوبی دارای خودروی ژاپنی و البته جایگاه‌داران هستند.»

    فروش نوعی نوشیدنی ژاپنی در فروشگاه‌های کره‌جنوبی در یکی دو هفته اخیر 40 درصد کم شده و خبرها از کاهش 70 درصدی بازار سفر به ژاپن حکایت می‌کند. ضمن اینکه کره‌ای‌ها بیش از 50 درصد بلیت‌های سفر به ژاپن را در روزهای گذشته لغو کرده‌اند. سینماروها در کره‌جنوبی هم به سهم خود در برنامه تحریم ژاپن مشارکت می‌کنند و سالن‌های نمایش انیمیشن 68 دقیقه‌ای «بازرس بات» تقریبا خالی از تماشاگر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو