فونیکسریمکسبهتام

بازار خودروهای برقی در چین از آمریکا سبقت گرفت

عصر خودرو- گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که میزان استقبال از خریداری خودروهای برقی در چین از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد، به شدت افزایش یافته و از بازار آمریکا سبقت گرفته است.

بازار خودروهای برقی در چین از آمریکا سبقت گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، با توجه به محبوبیت خودروهای برقی و استقبال بی‌نظیر مشتریان در بازارهای جهانی در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده خودرو به سمت و سوی تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آورده‌اند تا بتوانند به نیاز و تقاضای بازار پاسخ داده و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

    چین و ایالات متحده آمریکا که دو کشور بزرگ و مهم اقتصادی در جهان به شمار می‌روند، بازار فروش خودروی آنها همواره برای شرکت‌های خودروساز بین‌المللی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.

    بر اساس گزارشی که موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا درباره مقایسه میزان فروش و عرضه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست در دو بازار چین و ایالات متحده آمریکا منتشر کرده است و شامل خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی می‌شود،  میزان فروش این وسئل نقلیه در چین بسیار بیشتر از میزان آن در آمریکا بوده است به گونه‌ای که در سال 2018 میلادی، میزان فروش خودروی برقی در چین به یک میلیون و 255 هزار دستگاه رسیده در حالی که فروش این محصولات در بازار آمریکا در سال گذشته، 361 هزار و 307 دستگاه بوده است.


    با نگاه مختصری بر نمودار ارائه شده از سوی استاتیستا، تا سال 2014 میلادی میزان فروش خودروهای الکتریکی در این دو کشور روندی دقیقا برعکس روند کنونی را تجربه کرده است اما از سال 2015 به بعد، استقبال مشتریان چینی از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست به شدت افزایش پیدا کرده و از مشتریان آمریکایی در این خصوص پیشی گرفته است. از آن زمان تاکنون، فروش و عرضه خودروهای برقی در چین بسیار بیشتر و قابل توجه تر از بازار آمریکا شده است.

    از طرفی، با روند افزایشی میزان فروش خودروهای برقی در چین، بسیاری از خودروسازان بین‌المللی موفق همچون تسلاموتورز آمریکا و فولکس واگن آلمان تصمیم گرفته‌اند محصولات اختصاصی بازار چین به تولید و عرضه برسانند.

    در سال‌های اخیر شرکت‌های خودروسازی متعددی در جهان تحت تأثیر افزایش اهمیت مسائلی همچون مقابله با آلودگی هوا، انتشار گازهای خطرناک و آلاینده به جو زمین و تخریب محیط زیست به سمت و سوی تولید و توسعه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست جذب شده‌اند به گونه‌ای که هم‌اکنون رقابت تنگاتنگی بر سر تولید و معرفی و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی در جهان درگرفته است تا هر یک از آنها مدل‌های جدید و بهتری را برای خود رونمایی و سپس روانه بازارهای جهانی کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو