فونیکسریمکسبهتام

راهکاری برای شترهایی که جان می‌گیرند

عصر خودرو- افزایش تصادفات انواع خودروهای سبک و سنگین با شتر در شهرستان‌های جاسک و سیریک و به‌تبع آن تلفات جانی و مالی دلخراش به کابوسی برای مردم این شهرستان‌ها تبدیل شده است.

راهکاری برای شترهایی که جان می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، محمد رادمهر  اظهار کرد: متأسفانه شترهایی در سطح جاده‌های شهرستان بدون ساربان رها شده‌اند، وارد جاده می‌شوند و با وسایل نقلیه‌ای که در جاده تردد دارند برخورد می‌کنند.

    وی خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده‌ایم، جلسات متعددی با شوراها و دستگاه‌های مرتبط برگزار شده و اقدامات زیادی با همکاری با دهیاری‌ها، شوراها، ائمه جمعه، قوه قهریه برای فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گرفته است.

    فرماندار جاسک تصریح کرد: پیگیری‌ها و مکاتبات زیادی از زمان فرمانداران گذشته تاکنون صورت گرفته، برخورد قهریه نیز شده، شترها را گرفته و ذبح کرده‌اند اما متأسفانه نتیجه‌ای نداشته است.

    رادمهر راه‌حل این مشکل را پرواربندی شترها، ایمن‌سازی مسیر، نصب گاردریل، و علامت‌گذاری نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و افزود: بیشتر شترها پلاک‌کوبی شده‌اند، نوارهای شبرنگ برای آن‌ها نصب شده اما بازهم شاهد برخی اتفاقات هستیم و باید خود مردم روستاها نیز با ما همکاری کنند.

    وی خاطرنشان کرد: در شهرستان جاسک 9 هزار نفر شتر داریم و جهاد کشاورزی و بخش خصوصی باید در حوزه پرواربندی شتر ورود کنند، ما نیز می‌توانیم در دو تا سه نقطه شهرستان جاسک زمین در اختیار سرمایه‌گذار بگذاریم.

    فرماندار جاسک ادامه داد: در صورت ورود جهاد کشاورزی و بخش خصوصی درزمینهٔ پرواربندی شترها می‌توانیم صنعتی را در این منطقه رونق دهیم و اشتغال ایجاد کنیم که تأثیر زیادی در توسعه شهرستان و استان دارد و وضعیت حوادث جاده‌ای درزمینهٔ شترها نیز ساماندهی می‌شود.

    رادمهر با اشاره به اینکه در تمام دنیا در جاده‌هایی با این شرایط در دو طرف جاده گاردریل نصب می‌شود، اضافه کرد: راه و شهرسازی باید برای ایمن‌سازی جاده‌های شهرستان جاسک پای‌کار بیاید، کل منطقه از سیریک تا جاسک 150 کیلومتر است.

    وی با تأکید بر اینکه با جدیت پیگیر این موضوع هستیم، اظهار کرد: البته خودمان از طریق دهیاری‌ها و شوراها برخی مسیرها را تابلو گذاری کرده‌ایم اما متأسفانه افرادی که از مناطق دیگر می‌آیند توجهی به این علائم ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو