فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل بورس انرژی ایران عنوان کرد:

تداوم عرضه منظم بنزین و گازوییل در بورس انرژی

عصر خودرو- مدیرعامل بورس انرژی ایران با تاکید بر اینکه بهترین مسیر توسعه صنعت انرژی و تنها راه عملی شراکت مستقیم مردم در این صنعت، بطور حتم بازار سرمایه است، ادامه داد: ورود سهام و محصولات صنعت انرژی شامل برق، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ، به برخورداری هر چه بیشتر مردم از منافع ذخایر انرژی منتهی می شود.

تداوم عرضه منظم بنزین و گازوییل در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سنا، "عرضه بنزین در بورس انرژی / بنزین ایران جهانی شد". این تیتر اخبار اقتصادی نهم مرداد ماه رسانه های کشور بود و اکنون  نوزدهم مرداد ماه مدیرعامل بورس انرژی ایران از ساز و کار آماده این رکن بازار سرمایه برای صادرات برق و برنامه های جدید تامین مالی صنعت نفت خبر می دهد.

    سید علی حسینی  عنوان کرد: نهم مرداد ماه عرضه بنزین در بورس انرژی آغاز و اولین محموله با حجم 3هزار تن معامله شد؛ در مرحله بعدی نیز 5 هزار تن  بنزین در بورس انرژی فروش رفت و روز چهارشنبه شانزدهم مرداد شاهد عرضه موفق بنزین بودیم.

    مدیر عامل بورس انرژی با بیان اینکه بنزین پالایشگاه های ایران و بویژه شرکت نفت ستاره خلیج فارس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و خریداران خوبی را می توانند در منطقه خاورمیانه و دنیا جذب کنند، افزود: با توجه به بازخورد مثبت عرضه بنزین در بورس، تصمیم بر این شد که عرضه ها به صورت منظم و با حجم بیشتری ادامه داشته باشد و مطمئن هستم این بازار با قدرت به راه خود ادامه می دهد.

    وی ادامه داد: برنامه منظم عرضه تمامی فرآورده های اصلی شامل نفت گاز، بنزین و نفت سفید در روزهای دو شنبه، سه شنبه و چهارشنبه از سوی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به صورت کتبی و رسمی اعلام شده و عزم جدی نیز برای تداوم منظم عرضه ها در کشور وجود دارد.

    سید علی حسینی با تاکید بر اینکه عرضه فرآورده های نفتی به ویژه بنزین نقش بسزایی در توسعه اقتصاد ملی ایفا می کند، افزود: بازار انرژی ایران یک نهاد استراتژیک، راهبردی و مورد توجه دنیا است. قطعا استفاده از ظرفیت های این بازار توسعه اقتصادی، رفاه جامعه و سرمایه گذاری بیشتر و بهینه تر در صنعت نفت را به همراه دارد.

    مدیرعامل بورس انرژی ایران با تاکید بر اینکه بهترین مسیر توسعه صنعت انرژی و تنها راه عملی شراکت مستقیم مردم در این صنعت، بطور حتم بازار سرمایه است، ادامه داد: ورود سهام و محصولات صنعت انرژی شامل برق، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، به برخورداری هر چه بیشتر مردم از منافع ذخایر انرژی منتهی می شود و از سوی دیگر راه ارزش گذاری واقعی محصولات این صنعت است.

    سید علی حسینی در پاسخ به این سوال که آیا صدور محصولات متنوع از بورس انرژی ایران به معنای شکست تحریم است؟ عنوان کرد: تاثیر مثبت عرضه های جدید در بورس انرژی  فراتر از شکست تحریم است. هر اقدامی که جایگاه رقابتی اقتصاد و صنعت ایران در فضای بین المللی را ارتقا دهد یک امر متعالی است و ما باید تمامی تلاش خود را به آن معطوف کنیم. باید به این موضوع توجه کرد که کشورها در فضای رقابتی فعالیت می کنند و کاری که ما در بورس انرژی و وزارت نفت انجام می دهیم به معنای بهبود جایگاه رقابتی صنعت انرژی ایران است.

    مسیر صادرات برق با بورس انرژی هموار می شود

    مدیرعامل بورس انرژی ایران در ادامه گفتگو با سنا به سهم بازار سرمایه از صنعت برق نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند بهبود جایگاه صنعت برق در بازار سرمایه به سرعت بیشتری نیاز دارد و هرچند که این فرآیند طبق قوانین الزام آور پیش نمی رود؛ اما در چند ماه گذشته تحرکات خوبی انجام شد.

    وی  به تفاهم اخیر بورس انرژی ایران و شرکت توانیر اشاره کرد و افزود: بازار مصرف کنندگان بزرگ برق بورس انرژِی با توقف یک ساله مواجه بود؛ اما بر اساس تفاهم انجام شده با شرکت توانیر این بازار به زودی کار خود را آغاز می کند و ما در ماه های آینده شاهد یک بازار پر رونق خواهیم بود.

    حسینی به امکان صادرات برق از بورس انرژِی ایران نیز اشاره کرد و افزود: وزارت نیرو می تواند از ساز و کار بازار سرمایه برای صادرات برق استفاده کند و قطعا این اقدام آینده تضمین شده ای برای سرمایه گذاران صنعت برق رقم می زند.

    مدیرعامل بورس انرژی ایران ضمن دعوت از وزارت نیرو برای بهره برداری بیشتر از ظرفیت های صادراتی بورس انرژِی عنوان کرد: امیدوارم مدیران ارشد وزارت نیرو از ساز و کار بی نظیر بورس انرژی بهره برداری کنند و شاهد رونق معاملات برق و صادرات آن از کانال بازار سرمایه باشیم.

    تامین مالی صنعت نفت در دستور کار بورس انرژی

    سید علی حسینی در پایان به برنامه آتی بورس انرژی ایران نیز اشاره کرد و گفت: به زودی وزارت امور اقتصادی و دارایی پنجاه هزار میلیارد ریال اوراق سلف نفتی را از طریق بورس انرژی ایران به جامعه سرمایه گذاری کشور عرضه می کند و از شرکت های تامین سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری دعوت می کنم در فرآیند این عرضه ملی مشارکت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو