فونیکسریمکسبهتام

شرکت های روغن سازی سودده شدند

کاهش ۶ تا ۲۳ درصدی قیمت خوراک

عصر خودرو- با تعیین نرخ جدید خوراک واحدهای روغن سازی و قیر سازی، این واحدها اکنون در حالت سود به سر می برند.

شرکت های روغن سازی سودده شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، با کاهش قیمت نفت خام در یک ماه گذشته و براساس فرمول قیمت گذاری برای خوراک واحد های تولید قیر و روغن سازی ها قیمت خوراک این واحدها کاهش بین 6 تا 23 درصد کاهش یافت.

    براین اساس شرکت های روغن سازی و تولیدکننده قیر که از ماه های گذشته به دلیل افزایش قیمت خوراک خود سر و صدا ایجاد کردند اکنون در سود به سر می برند.

    صبح امروز ناصر عاشوری دبیر کل انجمن پالایشی ها در یک نشست خبری گفت: پس از واگذاری پالایشگاه‌ها به بخش خصوصی براساس تکلیفی که دولت در اختیار ما قرار داد قیمت‌گذاری را از آذرماه سال 97 انجام  دادیم. به طوری که قیمت‌گذاری براساس نرخ فوب خلیج فارس قیمت دلار به نرخ نیمایی و نشریه پلتس انجام می‌شود و اگر قیمت هر یک از این مولفه‌ها بالا و یا پایین روند طبیعی است که قیمت خوراک ما نیز افزایش یا کاهش پیدا می‌کند بنابراین درست نیست که عده‌ای با جوسازی‌ها و فضاسازی‌های منفی بخواهند عملکرد انجمن را زیر سوال ببرند.

    وی تصریح کرد: در سال 97  شرکت‌های پالایشی با این حجم سرمایه‌گذاری که در آنها انجام شده ، تنها 4 الی 9 درصد سود نشان دادند. اما در همان سال شرکت‌های روغن‌سازی که از خوراک لوب‌کات استفاده می‌کنند، سودشان بین  15 تا 31 درصد بوده است؛ بنابراین اگر یک وقت قیمت نفت خام بالا رود، قطعا قیمت خوراک بر اساس فرمولی که ما داریم افزایش پیدا می‌کند ولی اگر قیمت نفت خام کاهش پیدا کند مثل این یکی دو هفته اخیر قیمت خوراک هم کاهش پیدا خواهدکرد؛‌ کمااینکه در همین ماه جاری قیمت خوراک بین 6 تا 26 درصد ارزان شده بود.

    عاشوری با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های نظارتی روی قیمت‌گذاری ما نظارت دارند گفت: بنابراین ما نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم که خلاف واقع باشد. در ثانی قرار است جلسه‌ای را بزودی در وزارت نفت برگزار کنیم تا در آنجا به ما گفته شود در شرایطی که قیمت نفت بالا می‌رود تکلیف ما چیست و ما چه کاری را باید انجام دهیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو