فونیکسریمکسبهتام

مشخصات ب .ام.و ۲۰۲۰ پلاگین هیبریدی

عصر خودرو- شرکت ب .ام.و یک مدل خودروی پلاگین هیبریدی جدید را رونمایی و معرفی کرد که به عقیده کارشناسان فعال در حوزه خودرو، می‌تواند انقلاب عظیمی را در صنعت خودروهای پلاگین هیبریدی ایجاد کند.

مشخصات ب .ام.و ۲۰۲۰ پلاگین هیبریدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، با توجه به افزایش روند استقبال از وسائل نقلیه برقی که شامل خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی می‌شوند، و همچنین حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان در سال‌های اخیر از برنامه‌های خود برای رونمایی و عرضه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست سخن گفته و خبر داده‌اند.

    حالا به تازگی شرکت خودروسازی بی.ام.و آلمان از یک خودروی پلاگین هیبریدی جدید مدل 2020 که به یک موتور الکتریکی و قدرت ترکیبی 252 اسب بخار تجهیز شده است، رونمایی کرده است.

    بر اساس گزارش وب سایت موتور1، خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می‌شوند، در مقایسه با مدل‌های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده‌اند، بنابراین مسافت قابل پیمایش آن‌ها نیز در حالت تمام برقی بیش‌تر است. همان‌طور که از نام اینگونه خودروها مشخص است، باتری‌های به‌کار رفته در آنها قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاه‌های شارژ مخصوص این خودروها را دارد. همچنین در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه‌های بنزینی کار خواهد کرد.

    از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نمونه خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توان به شورولت ولت و بی‌ام‌و آی 3 اشاره کرد که علاوه بر تأمین اصلی انرژی توسط موتور الکتریکی، آلایندگی بسیار کمی را برای محیط زیست ایجاد خواهد کرد. از بزرگ‌ترین مزایای خودروهای پلاگین هیبرید نگران نبودن کاربران از اتمام شارژ باتری به کار رفته در آن است.

    این خودرو 330e که یکی از نسخه‌های جدید پلاگین هیبریدی از خانواده محبوب سدان اسپرت بی.ام.و به شمار می‌رود، از یک پیشرانه چهار سیلندری دو لیتری مجهز به توربو شارژ بهره می‌برد و قادر است 184 اسب بخار قدرت تولید کند. در کنار آن، یک موتور برقی با جعبه دنده هشت ساعته قرار دارد که 113 اسب بخار قدرت ایجاد می‌کند که مجموع قدرت این خودرو به 252 اسب بخار می‌رسد.

    این شرکت آلمانی مدعی شده است که مدل 2020 بی.ام.و 330e قادر است تنها در مدت زمان 9.5 ثانیه، صفر تا صد کیلومتر را طی کند و حداکثر سرعت آن نیز به 230 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو می‌تواند در حالت هیبرید به سرعت 110 کیلومتر بر ساعت برسد. 

    کارشناسان فعال در صنعت خودرو برآورد کرده‌اند که این خودروی جدید با قابلیت‌های جدید و منحصر بفرد آن قادر خواهد بود تغییر و تحولات عظیمی را در صنعت تولید خودروهای پلاگین هیبریدی ایجاد کند و نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

    بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده، قرار نیست این خودرو تا اواسط تابستان سال 2020 میلادی روانه بازار شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو