فونیکسریمکسبهتام

۱۰ خودروی سریع دنیا را بشناسید

عصر خودرو- شاید نام کمپانی‌هایی که سریع ترین خودروهای دنیا را می سازند به گوشتان خورده باشد اما بازار خودرو بازار ثابتی نیست و هر لحظه در حال تغییر است و با ساخت خودروهای جدید توسط غول های خودروسازی ساختار این فهرست دگرگون می شود.

۱۰ خودروی سریع دنیا را بشناسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین از بست بایکس، برای خیلی از افراد سرعت خودرو یکی از فاکتورهای مهم انتخاب خودرو است و در این راستا غول‌های خودروسازی به تقاضای مشتریان توجه کرده و هر ساله در رقابت با سایر یکدیگر فهرست سریع‌ترین خودروهای خود را به روزرسانی می کنند.

    فهرست ده‌تایی پر سرعت‌ترین خودروهای دنیا به شرح زیر است:

    10.استون مارتین

    استون مارتین با حجم موتور 7.3 و صفر تا شصت 3.5 ثانیه ای جزء سریع‌ترین خودروها دنیا است. حداکثر سرعت این خودرو 220 کیلومتر در ساعت است.

    9.پاگانی هوآریا

    قطعا در فهرست سریع ترین خودروهای جهان باید نام حداقل یک کمپانی خودروسازی ایتالیایی بیاید و در اینجا یکی از محصولات کمپانی خودروسازی پاگانی لقب سریع ترین خودرو جهان را به خود اختصاص داده است.

    حداکثر سرعت پاگانی 230 کیلومتر بر ساعت است و قدرت موتور آن 730 اسب بخار است.

    8.زنوو اس تی وان

    زنوو کارخانه اتومبیل‌سازی دانمارکی است، که در سال 2004 تأسیس شد و در سال 2008 نخستین محصول خود را با نام st1 معرفی کرد.

    حداکثر سرعت این خودرو 233 کیلومتر بر ساعت است و حجم موتور آن 6.8 لیتر است و قدرت موتور آن 1104 اسب بخار است و تنها در 8.9 ثانیه می تواند به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد.

    7.مک لارن اف وان

    این خودرو یکی از محصولات 23 ساله کمپانی خودروسازی مک لارن است. حجم موتور این خودرو 6.1 لیتر است و قدرت موتور آن 670 اسب بخار است و می تواند در مدت 3.2 ثانیه به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 241 کیلومتر بر ساعت است.

    6.کوئنیگزگ سی سی آر

    کویینزگ یک شرکت خودرو ساز سوئدی در زمینه خودروهای اسپرت است و کارخانه آن در شهر انگلهولم قرار دارد. این شرکت در سال 1994 میلادی تأسیس گردیده‌است.

    حجم موتور این خودرو 4.7 لیتر است و قدرت موتور آن 806 اسب بخار است و حداکثر سرعت آن 242 کیلومتر بر ساعت است.

    5.اولتیمیت آئرو اس اس سی

    اس‌اس‌سی نورث آمریکا که سابقاً با نام سوپر کارز شناخته میشد نام یک شرکت سازنده خودروی سوپر اسپورت امریکایی است. مرکز این شرکت در وست ریچلند، واشینگتن در امریکا قرار دارد.

    زمانی که این خودرو به بازار آمد برای سه سال پشت هم لقب سریع ترین خودرو دنیا را به خود اختصاص داد. حجم موتور این خودرو 6.3 لیتر است و قدر موتور آن 1287 اسب بخار است و تنها در کم تر از 16 ثانیه می تواند به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو 256 کیلومتر بر ساعت است.

    4. 9FF GT9-R

    این خودرو یکی از محصولات شرکت خودروسازی 9FF است که کمپانی خودروسازی آلمانی است که ظاهر آن مانند پورشه 911 است. حجم موتور آن 4 لیتر است و قدرت موتور آن 1120 اسب بخار است و می تواند تنها در 2.9 ثانیه به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت برسد.

    حداکثر سرعت این خودرو 257 کیلومتر بر ساعت است و در کم تر از 16 ثانیه می تواند به سرعت 190 کیلومتر بر ساعت برسد.

    3.بوگاتی ویرون سوپر اسپورت

    سری بوگاتی ویرون اولین خودروهایی بوده اند که توانستند مرز سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را بشکنند. حجم موتور این خودرو 8 لیتر است و قدرت موتور آن 1106 اسب بخار است و قدرت موتور آن می تواند به 1200 اسب بخار برسد که منجر به پرواز ماشین می شود.حداکثر سرعت این خودرو 268 کیلومتر بر ساعت است و صفر تا 60 آن تنها 2.4 ثانیه طول می کشد.

    2. هنسی ونوم جی تی

    هِنِسی پِرفومِنس انجینیرینگ یک شرکت آمریکایی متخصص در زمینه تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپراسپورت از چندین برند مانند: فراری، پورشه، مک لارن، شورلت، دوج، کادیلاک، خودروسازی لوتوس، جیپ، فورد، جی‌ام‌سی، لینکلن موتور کمپانی و لکسوس است.

    صفر تا 60 این خودرو تنها 2.8 ثانیه طول می کشد و تنها در 14.51 ثانیه می تواند به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت این خودرو 270 کیلومتر بر ساعت است.

    1.کوئنیگزگ اگرا آر

    سرانجام جایگاه نخست سریع ترین خودرو دنیا به یکی از خودروهای شرکت خودروسازی سوئدی کوئنیگزگ می رسد.

    حجم موتور این خودرو 5 لیتر است و قدرت موتور آن 1140 اسب بخار است و تنها در 2.5 ثانیه می تواند به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو 273 کیلومتر بر ساعت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو