فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مطرح کرد:

تاثیر برخورد ضربتی قوه قضائیه بر قیمت خودرو

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره روند قیمت‌ها گفت: با توجه به تغییر و تحولاتی که اخیرا رخ داده، شاهد روند مثبت بر قیمت خودرو در این هفته خواهیم بود.

تاثیر برخورد ضربتی قوه قضائیه بر قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ،  سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص وضعیت نرخ خودرو در بازار اظهار کرد: نوسان قیمتی چه برای خودروهای وارداتی و چه داخلی‌ها وجود نداشته است. در هفته‌های گذشته شیب پایین آمدن نرخ خودروهای وارداتی کند بوده اما به صورت کلی ثبات در این زمینه وجود دارد. می‌توان گفت سیر نزولی در مورد نرخ این خودروها وجود دارد و افزایش نرخ نداریم. لازم به ذکر است که قیمت محصولات سایپا نیز تغییری نداشته و مدیریت در این زمینه صورت گرفته است.اختلاف نرخ کارخانه و بازار کم شود

    وی ادامه داد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین قیمت پراید 131 حال حاضر با همین زمان مشابه در سال گذشته داشته باشیم قیمت این خودرو در بازار 36 میلیون و 500 هزار تومان بود اما امروز 44 میلیون تومان است. اختلاف قیمتی که میان کارخانه و بازار وجود دارد با این شرایط به حدود 7 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌ها باید نرخ پایه را کاهش دهند و این قضیه باید از ریشه حل شود. افزایش نرخ به دلیل فرمول 5 درصد کمتر از حاشیه بازار بود که اختلاف کارخانه و بازار را کم می‌کرد. قرار بود که نرخ پایه به‌تدریج کاهش یابد تا نرخ کف بازار و کارخانه کاهش پیدا کند اما چنین اتفاقی رخ نداد.

    قیمت خودرو صد‌در‌صد کاهش می‌یابد

    موتمنی در پایان اشاره کرد: با تغییر و تحولاتی که اخیرا در شرکت‌های خودروسازی رخ داده امیدواریم مدیران سعی کنند اختلاف کارخانه و بازار را به کمترین میزان خود برسانند. در صورتی که قیمت‌ها را بررسی کنیم نابه‌سامانی بازار به دلیل سیاست‌های سلیقه‌ای بوده است. این نکته را باید گفت که بازداشت‌های اخیر مسئولان خودروسازی و برخورد قوه قضائیه تاثیر مثبتی بر بازار گذاشته است. این هفته تاثیر اتفاقات خودرویی که در هفته گذشته رخ داد خود را نشان می‌دهد. در هر صورت افرادی خودروها را در بازار تحویل و توزیع می‌کردند که دیگر خبری از اینگونه موارد نیست. با این حرکات مثبتی که اخیرا رخ داده صددرصد کاهش قیمت را خواهیم داشت.

        اخبار مهم
        اختصاص

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو