فونیکسریمکسبهتام

طرح پارکینگ مکانیزه موتورسیکلت‌ها در پایتخت آغاز شد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ از آغاز اجرای طرح پارکینگ مکانیزه و ساماندهی توقف‌های حاشیه‌ای موتور سیکلت‌ها در مرکز شهر تهران خبر داد.

طرح پارکینگ مکانیزه موتورسیکلت‌ها در پایتخت آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عبدالمطلب توجهی درباره اجرای طرح پارکینگ مکانیزه و ساماندهی توقف‌های حاشیه ای موتورسیکلت‌ها اظهارداشت: شناسایی  25 نقطه از مراکز تجمع موتور سیکلت‌ها در سطح منطقه که با توقف در پیاده روها و پارک های دوبله همراه بود انجام گرفت و در این راستا طرح مکانیزه پارک موتورسیکلت با مطالعه ای نزدیک به 1 سال در سطح منطقه 11 شروع به فعالیت کرده است.

    توجهی با بیان این که با وجود محدوده طرح ترافیک و همچنین محدوده آلایندگی هوا به خصوص درمناطق مرکزی شهر تهران باعث استقبال بیشتر از موتور سیکلت شده است؛ افزود:.عبور موتور سواران از خطوط ویژه، عبور از پیاده روها، توقف و تراکم پارک حاشیه ای موتورها درمراکز جذب سفر عمده از یک سو و از سوی دیگر بحث آلاینده بودن این شیوه همگی دلیلی بر مشکلات ناشی از موتورسیکلت ها هستند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 ادامه داد: در آغاز طرح خیابان های برادران مظفر و جمهوری به عنوان معابر دارای اولویت برای اجرای طرح انتخاب شده و طرح مذکور بعد از اخذ مجوز از کمیته های مربوطه در 22مرداد به صورت رسمی در این معابر اجرا شد.

    توجهی اظهار داشت: دراین طرح،حاشیه خیابان‌ها و پیاده روهایی که با تقاضای زیاد پارک موتورسیکلت  مواجه هستند با دیتیل نرده جدا شده و مورد محافظت قرار می گیرد. همچنین اخذ عوارض پارک توسط دستگاه کارت خوان به صورت غیر نقدی در هنگام خروج و با شناسایی کارت مخصوصی که در هنگام ورود به راکب داده می شود و در آن مدت زمان پارک پردازش شده؛ دریافت می شود.

    وی هدف اولیه این طرح را ساماندهی توقف موتور سیکلت ها، پردازش داده های مربوط به زمان و نوع موتورسیکلت ها و برخورد با پارک موتور در پیاده روها عنوان کرد و گفت: در صورت تحقق اهدف اصلی هدف ثانویه طرح در آمدزایی خواهد بود.

    توجهی تأکید کرد: مدیریت مکانیزه پارک حاشیه‌ای موتور سیکلت ها به شهروندان کمک می‌کند به‌ آسانی و با خیال راحت از فضاهای مجاز و تعیین ‌شده معابر برای پارک استفاده کنند، همچنین اجرای این طرح موجب برقراری نظم و انضباط و حفظ حرمت و رعایت حقوق شهروندی و از بین رفتن نزاع وچانه ‌زنی بین پارکبان ‌ها و راکبان خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط