فونیکسریمکسبهتام

حضور مراقب در برخی ناوگان مدارس اجباری است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: برای جلوگیری از تصادفات و حادثه‌ها برای دانش‌آموزان در سرویس مدارس، ناوگان بیش از چهار نفر ظرفیت مکلف به به‌کارگیری مراقب در سرویس مدارس هستند.

حضور مراقب در برخی ناوگان مدارس اجباری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، سرهنگ رحمان اسپیدکار روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: طرح حضور مراقب در سرویس مدارس در سال های گذشته هم در دستور کار بوده است اما امسال  نظارت بر اجرای آن تشدید می شود.

    وی تصریح کرد: مراقبان سرویس مدارس در ناوگان حضور داشته و محافظت و مراقبت های لازم از دانش آموزان به هنگام سوار و پیاده شدن را بر عهده دارند.

    همه ساله، در خراسان شمالی، حدود 165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل می شوند.

    وی در بخش دیگر سخنان خود از راه اندازی سامانه سپند برای ساماندهی و پایش سرویس مدارس خبر داد و گفت: این سامانه راه اندازی شده و اطلاعات راننده و ناوگانی که برای جابه جایی دانش آموزان به کار گرفته می شود، باید در آن ثبت شود. 

    بر اساس این گزارش، اردیبهشت ماه امسال، یک دانش آموز اسفراینی بر اثر سقوط از سرویس مدرسه که مینی بوس بود، جان باخت.

    سرهنگ اسپیدکار در بخش دیگر سخنان خود در باره حادثه های ترافیکی در معابر شهری استان اظهار داشت: در پنج ماهه امسال 19 نفر در 14 فقره تصادف منجر به فوت، در معابر دورن شهری استان جان خود را از دست داده اند که این رقم در مدت مشابه 15 نفر بوده است.

    وی با بیان اینکه در این مدت یکهزار و 386 نفر در یکهزار و 100 فقره تصادف منجر به جرح مصدوم شده اند افزود: مشکل تصادفات در معابر شهری استان در بجنورد، شیروان و گرمه بیش از سایر شهرها است. 

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی تصریح کرد: امسال شمار فوتی تصادفات شهری در بجنورد 50 درصد، شیروان 300 درصد و در گرمه 100 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. 

    وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات فوتی در شهر بجنورد ثبت شده است که در پنج ماهه امسال 6 نفر در این سانحه ها جان باخته اند. 

    سرهنگ اسپیدکار با اشاره به افزایش 300 درصدی قربانیان حادثه های ترافیکی در شیروان نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: شمار قربانیان حادثه های ترافیکی در این شهر از 2 نفر در پنج ماهه پارسال به هشت نفر در مدت مشابه امسال رسیده است.

    وی افزود: امسال عدم رعایت فاصله طولی با 44 درصد بیشترین عامل وقوع تصادف بوده است و پس از آن عدم رعایت حق تقدم با 27 درصد در رده بعدی است همچینن بیشترین تصادفات، معادل 14 درصد از سانحه ها در ساعت 12 تا 14 و 13 درصد از این سانحه ها در ساعت 16 تا 20 رخ داده است. 

    وی گفت: آمار نشان می دهد که سواری ها در 71 درصد از تصادفات و موتورسیکلت ها در وقوع 18 درصد از این سانحه ها مقصر بوده است و از 19 نفر فوتی در شهرهای استان، چهار نفر عابر پیاده، هفت نفر سرنشین و هشت نفر راننده بوده اند. 

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی با اشاره به قصور شهرداری ها و پیمانکاران و تاثیر آن در وقوع سانحه ها گفت: در این مدت در 15 مورد از تصادفات، پیمانکاران و یا نهادهایی چون شهرداری ها مقصر شناخته شده است. 

    وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در شهرهای خراسان شمالی 41 نقطه پرتصادف شناسایی شده است افزود: سال قبل 70 نقطه پرتصادف شناسایی شد که با اقدامات انجام شده این رقم به 41 نقطه رسیده است. 

    وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در استان، خودروی برخورد با تخلفات ساکن در شهرهای استان به کار گرفته می شود،  این خودرو با گشت زنی در شهرها، با تخلف های ساکن از جمله پارک دوبل و پارک در مکان های غیرمجاز، برخورد می کند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت این خودرو در ماه جاری آغاز می شود تصریح کرد: این خودرو از پلاک خودروهای متخلف عکس گرفته و تصویر ضبط می شود و تخلف از طریق پیامک برای راننده ارسال می شود. 

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو