فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه ۱۳ هزار ون فرسوده در کشور نیازمند نوسازی هستند،گفت: اگر تولیدکننده داخلی توانایی تولید ون به صورت واقعی نه بر روی کاغذ را داشته باشد از آن استقبال می کنیم، ولی اگر واقعا ون در کشور تولید نشود تکلیف چیست، غیر از استفاده از ظرفیت واردات چه راهکار دیگری وجود دارد؟

تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، چندی پیش مشاور انجمن خودروسازان ایران طی صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرده بود که واردات همواره با خود نقل و نبات به همراه دارد و شیرین است و همه طرفدار آن هستند و کسی علاقه‌ای به تولید داخل ندارد. وی با لقمه چرب دانستن واردات اضافه کرده بود که در ایران سال‌ها است که تولید ون وجود دارد اما لازمه این تولید، وجود خریدار است که عمدتا سازمان‌هایی همچون تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و... هستند که آنها نیز به دنبال واردات هستند.

    در واکنش به این اظهارات مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور نیز ضمن اشاره به اینکه هیچ یک از تولیدکنندگان داخلی تولید ون بنزینی را نیز در دستور کار ندارند، اگر این توانایی وجود دارد به ما اعلام شود تا از آن ظرفیت جهت حل مشکل این حوزه استفاده کنیم.

    مرتضی ضامنی با بیان اینکه در حال حاضر 13هزار ون فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار کرد: یا باید با این مد حمل‌ونقلی برای همیشه خداحافظی کنیم و به طور کل آن را کنار بگذاریم و یا بایستی تعدادی ون جدید را جایگزین آنها کنیم که ما نیز به دنبال این هستیم تا نوسازی صورت بگیرد.

    اولویت ون پایه گازسوز است

    وی ادامه داد: در یک دوره‌ای سایپا ون تولید می کرد که دیگر تولید نمی کند. ایران‌خودرو نیز تولیدات ون داشت اما علاوه بر قیمت بالا، این ون‌ها پایه بنزینی بودند. در حالیکه نیاز ما ون‌های پایه‌گازسوز هستند. در حقیقت علت اینکه تاکید داریم ون‌ها پایه گازسوز باشند به دو دلیل است؛ یکی اینکه بتوانیم از منابعی که در ماده 12 قانون رفع موانع تولید وجود دارد استفاده کنیم و بخشی از هزینه‌ ون‌ها توسط وزارت نفت به واسطه صرفه جویی پرداخت شود و دلیل دیگر نیز راهبرد کشور در استفاده از سوخت گاز است، زیرا ما صاحب منابع عظیم گاز هستیم و این نوع سوخت ارزانتر هم هست و اگر روزی قرار باشد بنزین سهمیه‌بندی شود در ارائه خدمات رسانی ون‌ها خدشه‌ای وارد نمی شود.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد:سامانه تاکسیرانی‌ شهری کشور مصرف‌کننده است و نیازی دارد که بایستی پاسخ مناسب به آن داده شود و اولویت آن هم استفاده از محصولات تولید داخل است.بنابراین اگر تولید کننده داخلی توانایی تولید ون به صورت واقعی نه بر روی کاغذ را داشته باشد از آن استقبال می کنیم، ولی اگر واقعا ون در کشور تولید نشود تکلیف چیست؟ غیر از استفاده از ظرفیت واردات چه راه‌کار دیگری وجود دارد؟

    واردات توسط شبکه‌های خودروساز داخلی انجام خواهد شد

    وی تصریح کرد: علاوه براینکه ون پایه‌گاز سوز در کشور تولید نمی شود، در حال حاضر علیرغم پیگیری های مستمر هیچ یک از تولیدکنندگان داخلی تولید ون بنزینی را نیز در دستور کار ندارند. اگر این توانایی وجود دارد به ما اعلام شود تا از آن ظرفیت جهت حل مشکل این حوزه استفاده کنیم. همچنین اگر قرار باشد وارداتی صورت گیرد، این امر توسط همین شبکه ‌های خودروسازی  داخلی صورت می گیرد.

    به گفته این مقام مسئول حتی پیش از  اینکه کشور در شرایط تحریم قرار بگیرد و تولید و نوسازی ون با مشکل روبرو شود، ون‌های موجود در کشور وارداتی بوده و صرفا در شرکت‌های داخلی مونتاژ می شدند.

    ضامنی عنوان کرد: اولویت ما در درجه اول ون پایه گاز سوز است، اما اگر این ون موجود نباشد ناگزیریم به سمت ون بنزینی حرکت کنیم.

    وی با اشاره به اینکه سیستم سوخت رسانی در موتور خودروهای ون و سدان پایه گازسوز، بنزینی، دیزلی و یا الکتریکی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده از گاز در حمل‌ونقل عمومی یک راهبرد است، از این رو استفاده از خودروهای  پایه‌گاز سوز بویژه در بخش ون دارای اهمیت بسیاری برای ما است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو