فونیکسریمکسبهتام

کراس اوور هیبریدی ۳۳ هزار دلاری از تویوتا (+تصاویر)

عصر خودرو -این راو۴ در تمامی مدل ها با توجه به استفاده از پلتفرم جدید و تغییر ابعاد، یک جراحی سنگین را پشت سر گذاشته و به هیچ عنوان وام دار نسل قبلی خود نیست!

کراس اوور هیبریدی ۳۳ هزار دلاری از تویوتا (+تصاویر)
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، تا پیش از جهش غیرقابل کنترل قیمت خودرو در بازار ایران و تداوم گرانی ها؛ شاسی بلند راو4 یکی از خوش قیمت ترین محصولات خوب! بازار بود. گزینه ای از برند معتبر ژاپنی که به عنوان یک خرید ارزنده پیش روی مشتری قرار داشت. هرچند دیگر نمی توان راو4 مدل روز را حتی با دو برابر قیمت آن روزها، خریداری کرد اما جذابیت های آن به عنوان یک شاسی بلند با برچسب قیمت رقابتی در بازار جهانی، بهانه ای شد تا نگاهی دقیق تر به راو4 در مدل هیبریدی اکس اس ایی 2019 داشته باشیم.

راو4 از سال 1994 روی خط تولید قرار داد و هم اکنون نسل پنجم آن با مدل 2019 در کاتالوگ فروش تویوتا قرار گرفته است.در تولید این محصول از پلتفرم ماژولار جدید تویوتا با نام (TNGA-K (GA-K استفاده شده که در واقع زیرشاخه ای از  (Toyota New Global Architecture (TNGA محسوب می شود و از سال 2015 حیات خود را آغاز کرده است.
TNGA

این پلتفرم اولین بار در سال 2015 روی خودروی پریوس عرضه شد. TNGA به عنوان یک رویکرد جدید در خطوط تولید تویوتا ویژگی هایی مانند 30 درصد کاهش زمان تولید و البته متعاقب آن 20 درصد صرفه جویی در هزینه ها را همراه دارد. در پلتفرم مذکور وزن محصولات کاهش یافته و مرکز ثقل خودروها در نقطه ای پایین تر قرار می گیرد که در نتیجه آن تجربه مطلوب تری از کیفیت رانندگی ایجاد خواهد شد. افزایش استانداردهای ایمنی نیز یکی دیگر از نقاط قوت TNGA است.
ردپایی از یک مفهومی!
اگر تصاویر مربوط به FT-AC را به خاطر داشته باشید، پس از ملاقات با راو4 مدل 2019 آن خودروی مفهومی تویوتا را به خاطر خواهید آورد زیرا شباهت های زیادی با یکدیگر دارند به ویژه در اجزای تشکیل دهنده نمای جلوی خودرو.

مدل ها

راو4 هم اکنون در وب سایت رسمی تویوتا در 9 مدل موجود است که شامل: مدل پایه ال ایی شروع قیمت از 25650 دلار، ال ایی هیبریدی شروع قیمت از 27850 دلار، اکس ال ایی شروع قیمت از 27450 دلار، اکس ال ایی هیبریدی شروع قیمت از 29650 دلار، اکس ال ایی پریمیوم شروع قیمت از 29650 دلار، ادونچر شروع قیمت از 33050 دلار، اکس اس ایی هیبریدی شروع قیمت از 33850 دلار، لیمیتد شروع قیمت از 33650 دلار و لیمیتد هیبریدی شروع قیمت از 35850 دلار.
این مدل ها براساس نوع موتور، تجهیزات بدنه و همچنین امکانات هوشمند با یکدیگر تفاوت هایی دارند. بخشی از آپشن نیز بنا بر انتخاب مشتری موجب افزایش قیمت یک مدل خواهد شد.

مدلی که تصاویر آنرا در مطلب حاضر مشاهده می کنید برچسب قیمت 38249 دلاری دارد.

از جمله امکاناتی که موجب افزایش قیمت در نمونه مورد بررسی ما شده می توان به نمایشگر 8 اینچی بزرگ تر در مقایسه با نمونه پایه(4.2 اینچی)، تعداد بیشتر پورت یو اس بی، رادیو ماهواره ایی با 3 ماه دسترسی رایگان، سیستم ناوبری ماهواره ای ویژه، کروز کنترل تطبیقی، هشدار تصادف از عقب، پد شارژ وایرلس(استاندارد کیوآی)، برف پاکن هوشمند، گرم کن صندلی، سامانه چهارچرخ محرک، پوشش محافظ رنگ بدنه و سقف پانوراما اشاره کرد.

از دیگر امکانات تریم اکس اس ایی می توان به کمربند ایمنی 3 نقطه ای، 8 کیسه هوا، سیستم صوتی جی بی ال، نمایشگر دیجیتال میان نشانگر آمپر، سنسور محاسبه و نمایش فشار باد لاستیک ها و نمایش نقاط کور دید راننده اشاره کرد.
نمای ظاهری/ زیبای ژاپنی!

این راو4 در تمامی مدل ها با توجه به استفاده از پلتفرم جدید و تغییر ابعاد، یک جراحی جدی را پشت سر گذاشته و به هیچ عنوان وام دار نسل قبلی خود نیست!

در نمای جلو با یک سامورایی جدی سرو کار داریم. تیزی خطوط بویژه در چراغ ها، هود لاین(خطوط روی درپوش موتور) و بدنه این حس را به مخاطب منتقل می کند البته اثر تمدن کشور ژاپن را نیز باید به این فرمول اضافه کرد!

راو4 نسل پنجمی گریل(جلوپنجره) ساده ای دارد که لوگوی تویوتا در مرکز مرز بالایی آن قرار دارد. در مدل هیبریدی این لوگو زمینه ای به رنگ آبی دارد. ورودی هوا در پایین ترین قیمت بامپر(سپر) و محل قرار گیری مه شکن ها در طرفین مشاهده می شود.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان؛ طراحی دماغه راو4 مدل 2019 در مقایسه با مدل قبلی پیچیدگی های کمتری دارد و یا به عبارتی معمولی تر شده است اما به هر ترتیب با یک خودروی زیبا سروکار داریم.

در نمای جانبی؛ راو 4 بویژه در قسمت فندرها(گلگیر) و خطوط تیز بدنه شباهت زیادی به لکسس آر اکس350 دارد. خط شانه نسبتا قوی، شیب مناسب اتاق و فلیر استاندارد در هلال فندر از جمله جذابیت های نمای جانبی هستند.

لکسس آر اکس350

در نمای عقب خودرو می توان نشانه هایی از نسل قبلی را مشاهده کرد زیرا در مقایسه با جلوی محصول، تغییرات عمق کمتری دارند. بامپر چاق، دو خروجی اگزوز و چراغ های خوش فرم نقاط اوج طراحی این قسمت هستند.

کم مصرف و رژیمی!

اینکه مشتری یک خودروی هیبریدی را انتخاب می کند باید آثار اقتصادی آنرا نیز از نزدیک درک کند! بله منظورمان کاهش مصرف سوخت است. در این مورد راو4 اکس اس ایی نتایج خوبی را ثبت کرده است. این محصول در شهر به ازای هر 100 کیلومتر 5.7 لیتر بنزین مصرف می کند. در بزرگراه 6.1 لیتر و در حالت ترکیبی 5.9 لیتر. این آمار برای نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک به ترتیب در شهر، بزرگراه و ترکیبی برابر است با 7.5، 6.9 و 7.1 لیتر.
این آمار از نیسان روگ هیبریدی ضعیف تر و از سوبارو کراس ترک هیبریدی بهتر است.
موتور

راو4 هیبریدی یک خودروی بسیار مناسب برای رانندگی در شهر است. در بزرگراه سیستم تعلیق باکیفیت آن سبب ایجاد یک حس دلچسب از رانندگی می شود و در شهر نیز به همین اندازه ویژگی های برتر خود را به نمایش می گذارد. موتور 2.5 لیتری و سه موتور الکتریکی کم وزن آن ترکیب ایده آلی را تشکیل داده اند.
خروجی این موتور برابر با 219 اسب بخار است و طی 7.8 ثانیه خودرو از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. جعبه دنده آن از نوع ایی سی وی تی(متغیر پیوسته الکتریکی) است. این محصول 1700 کیلوگرم وزن دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو