فونیکسریمکسبهتام

باتری جدید تسلا با قابلیت ۴ هزار بار شارژ

عصر خودرو- یک شرکت تحقیقاتی همکار تسلا ادعا می کند باتری سلولی ساخته که قادر به طی یک میلیون مایل است. در آزمایشات و طی شرایط سخت این باتری را می توان ۴ هزار بار شارژ کرد.

باتری جدید تسلا با قابلیت ۴ هزار بار شارژ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، یکی از شرکای پژوهشی تسلا در حوزه توسعه باتری، تحقیق جدیدی درباره یک باتری سلولی منتشر کرده و ادعا می کند این باتری می تواند بیش از یک میلیون مایل طی کند.  

     در ماه آوریل الون ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا، اعلام کرد این شرکت مشغول ساخت خودروهای کاملا خودران است و ناوگانی از تاکسی های رباتیک را رونمایی می کند. هرچند باتری های قدرتمندتر بسیاری از چالش های پیش روی خودروهای خودران را حل نمی کنند اما حداقل سبب می شوند تاکسیهای رباتیک صرفه جویانه تر باشند.

    البته الون ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا هنگام سخنرانی در رویداد «تسلا آئوتونومی»  اشاره کرد ربوتاکسی ها باید عمر طولانی داشته باشند. هرچند او اعتراف کرد باتری های فعلی برای طی یک میلیون مایل ساخته نشده اند.

    در اوایل سال جاری ماسک اعلام کرد خودروی «مدل3 »بسیار قدرتمند است.  ماژول باتری این خودرو نیز برای طی 300تا 500 هزار مایل مناسب است.  اما اکنون تسلا ادعا می کند سال آینده باتری هایی به بازار عرضه می کند که عمر آن یک میلیون مایل است.

    جف دان و همکاران او مشغول انجام تحقیقات برای تولید باتری مخصوص تسلا هستند. آنها نتایج آزمایش یک باتری سلولی خارق العاده را منتشر کرده اند که ویژگی مورد ادعای تسلا را دارد.  باتری جدید لیتیوم یونی و مجهز به نسل جدید کاتد MNC تک کریستالی و الکترولیت پیشرفته است.

    این گروه از محققان به طور مداوم مشغول آزمایش این باتری هستند. عمر باتری جدید 2تا3 برابر باتری های فعلی تسلا است. آنها باتری را در شرایط مختلف آزمایش کرده اند.  چنین باتری را حتی در دمای 40 درجه سانتیگراد می توان 4 هزار بار شارژ کرد. باتوجه به سیستم خنک سازی فعال تسلا، قابلیت شارژ باتری فراتر از 6 هزار بار خواهد بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو