فونیکسریمکسبهتام

استاندار آذربایجان‎ شرقی:

تبریز به قطب سوم خودروسازی ایران تبدیل می‌شود

عصر خودرو- استاندار آذربایجان‎ شرقی با اشاره به ظرفیت های صنعتی و خودرویی استان و شهر تبریز گفت: تبریز به قطب سوم خودروسازی ایران تبدیل می شود.

تبریز به قطب سوم خودروسازی ایران تبدیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز برگزار شد اظهار داشت: ارتقای توان خودروسازی تبریز اولویت مسئولان است و تلاش می کنیم تا از ظرفیت ها و پتانسیل های بالای اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی استفاده کنیم.

    وی با اشاره به اینکه قرارداد سه جانبه قطب سوم خودرو نیز با حضور وزیر صمت و رئیس مجلس امضا شده است، ادامه داد:‌ البته ما علاوه بر صنعت خودروی استان در حوزه های مختلف برنامه هایی داریم که برای تحقق آنها نیازمند مساعدت های وزارت صمت هستیم.

    استاندار آذربایجان‎ شرقی با بیان اینکه راه اندازی ذوب در مجتمع مس سونگون دیگر مطالبه مسئولان و مردم از وزارت صمت است، گفت: متاسفانه در زمینه مس سونگون شاهد خام فروشی و متضرر شدن استان در این خصوص هستیم.

    پورمحمدی با تاکید بر اینکه ذوب مس یعنی نفت آذربایجان، ادامه داد: در حال حاضر به خاطر خام فروشی متضرر هستیم و باید تلاش کنیم فراورده‎های مس فرآوری و تبدیل به ارزش افزوده و ثروت برای استان شود.

    وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات کشورمان است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بتوانیم صنایع پایه و مادر را تقویت کنیم نه اینکه بخواهیم مشابه این صنایع موجود را مجدد احداث کنیم.

    پورمحمدی افزود: معادن زیادی در استان وجود دارد. امکانات بالقوه خوبی وجود دارد که باید تلاش کنیم این معادن به بهره برداری برسند.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط