فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن :

واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی است

بررسی دلایل گرانی خودرو

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی است که این امر فساد و انحصار ایجاد می‌کند.

واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در تشریح دلایل گرانی خودرو در یک سال اخیر، گفت: نقدینگی موجود در جامعه یکی از دلایلی است که در ماه‌های اخیر به نابسامانی بازار خودرو دامن زده و موجب تلاطم‌های بسیار در این حوزه شده است چراکه در حال حاضر نقدینگی بالایی در اختیار مردم است.

    ضرورت استفاده از ظرفیت شورای رقابت برای کاهش قیمت خودرو

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم برای حفظ ارزش پول خود به دنبال خرید مسکن، سکه، خودرو، ارز و.. هستند در نتیجه زمینه افزایش قیمت‌ها و سوداگری‌ها در این بازارها فراهم می‌‌شود، افزود: باید از ظرفیت شورای رقابت برای کنترل قیمت‌ها استفاده کرد چراکه با حذف این شورا بهای چهارچرخ‌ها بی ضابطه افزایش یافت.

    واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی است که این امر فساد و انحصار ایجاد می‌کند، علاوه بر فعالیت مافیا در صنعت خودروسازی، سوداگرانی نیز در بازار قیمت خودرو را سلیقه‌ای افزایش می دهند

    انحصار صنعت خودروسازی یکی از دلایل گرانی خودرو

    وی انحصار صنعت خودروسازی را یکی دیگر از دلایل گرانی خودرو طی یک سال اخیر برشمرد و اظهار کرد: زمانی که مردم ناچارند تنها از دو خودروساز داخلی خودرو خریداری کنند فساد در این صنعت جاری می‌شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی است که این امر فساد و انحصار ایجاد می‌کند، اضافه کرد: علاوه بر فعالیت مافیا در صنعت خودروسازی، سوداگرانی نیز در بازار قیمت خودرو را سلیقه‌ای افزایش می دهند.

    به زعم حسینی کیا افزایش نرخ ارز در طول یک سال گذشته یکی دیگر از عواملی است که موجب افزایش قیمت چهارچرخ‌ها شده چراکه برخی از مواد اولیه تولید خودرو وارداتی است در نتیجه قیمت تمام شده افزایش پیدا می کند.

    بومی سازی تولید قطعات خودرو؛ تولید خودروی ارزان قیمت، باکیفیت و صادرات محور

    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بومی سازی قطعات خودرو می تواند تا حدودی به تولید خودروی ارزان قیمت، باکیفیت و صادرات محور کمک کند که در حال حاضر گام هایی در این زمینه برداشته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو