فونیکسریمکسبهتام

افزایش شدید جرایم رانندگی در هند برای کاهش آمار تلفات جاده ای

عصر خودرو- دولت هند در هفته اخیر جریمه تخلفات رانندگی را در این کشور تا ۱۰ برابر افزایش داد ، اقدامی که سبب غافلگیری اکثر رانندگان و مردم شده، اما انتظارها را برای ایجاد نظم در خیابان های شلوغ کشوری با آمار قریب به ۲۳ درصد تلفات جاده ای در جهان را ، افزایش داده است.

افزایش شدید جرایم رانندگی در هند برای کاهش آمار تلفات جاده ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا  ، دهلی نو امیدوار است با این اقدام به جاده ها و خیابان های شلوغ این کشور کمی نظم بدهد. بر اساس دستور العمل های جدید دولت نقض جدی قوانین راهنمایی و رانندگی در هند می توانند از 70 تا یک هزار و 400 دلار جریمه برای رانندگان متخلف به همراه داشته باشد.

    روز گذشته یک راننده کامیون در نزدیکی دهلی نو به دلیل بار بیش از حد و چندین تخلف دیگر  حدود 2 هزار و 820 دلار جریمه شد. ثبت جریمه بیش از 2 هزار دلاری نیز برای برخی رانندگان کامیون از دیگر موارد اعتراض به این جرایم بوده است..

    بر اساس گزارش سازمان های هندی، از هر سه کامیون در هند یک کامیون دارای بار بیش از حد مجاز است و 20 درصد از سوانح جاده ای هند مربوط به کامیون ها می شوند.

    مقام های هندی معتقدند جریمه های سنگین برای بهبود امنیت جاده های هند لازم است. همه ساله بیش از 100 هزار نفر در جاده های هند کشته می شوند و سوانح جاده ای در هند سالانه بیش از 500 هزار نفر مجروح بر جای می گذارد.

    نیتین گادکاری وزیر بزرگ راه ها و حمل و نقل جاده ای گفت: باید جان مردم حفظ شود و احترام به قوانین وجود داشته باشد.

    داده های دولتی هند نشان می دهند که در سال 2018 حدود 150 هزار نفر در جاده های هند کشته شده اند، اما سازمان جهانی بهداشت معتقد است که این تلفات حدود 300 هزار نفر بوده اند.

    این آمار به این معنی است که از 1.35 میلیون مرگ و میر جاده ای در جهان که در سال 2018 اتفاق افتاده است 23 درصد آن مربوط به هند است.

    واکنش های متفاوت مردم به افزایش شدید جرایم رانندگی

    افزایش چند برابری جریمه های رانندگی واکنش های مختلفی را در میان مردم هند به دنبال داشته است. مردم هند در رسانه های اجتماعی از این اقدام حمایت و یا از آن انتقاد کرده اند.

    به گفته تعدادی از کاربران فضای مجازی، این افزایش جریمه ها لازم است تا رانندگان نتوانند به راحتی قوانین را نقض کرده و جان مردم را به خطر اندازند.

    کشیت جی اگروال یک کاربر هندی در حساب تویترتی خود نوشت: این اقدام پسندیده ای است. من تاکنون خوش شانس بوده ام که بار یکی از کامیون ها بر وری خودرو من تخلیه نشده است.

    شکیل حمید یک کاربر دیگر هندی گفت: این اقدام باید محکوم شود. جریمه های سنگین شامل مردم فقیر می شوند. درآمد آنها به اندازه این جریمه ها نیست.

    نیاز برای بهبود زیرساخت ها

    تعدادی از کارشناسان هندی معتقدند:  افزایش شدید جرایم رانندگی به تنهایی برای کاهش سوانح و تلفات جاده ای کافی نیست و دولت هند باید برای ارتقای زیرساخت های جاده ای تلاش کند.

    بر اساس یک بررسی که توسط موسسه آموزش قوانین راهنمایی رانندگی انجام شده است، بسیاری از جاده های هند دارای تابلو های راهنمایی و هشدار کافی نیستند. به عنوان مثال، بسیاری از خیابان های دهلی نو دارای خطوط عابر پیاده در چهار راه ها نمی باشند. همچنین حدود 75 درصد از چراغ های راهنمایی در دهلی نو از کار افتاده اند.

    بانک جهانی سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که در شهر های بزرگ هند از جمله دهلی نو، مومبای و چنای هیچ مسیری و تجهیزاتی برای پیاده رو ها، موتور سواران و دوچرخه سواران در نظر گرفته نشده است.  

    از جمله عوامل تلفات بالای سوانح رانندگی هند می توان به  سرعت غیر مجاز موتورسیکلت ها ،خودرو های بدون کیسه هوا  با استاندارد پایین، جاده های غیر استاندارد، عدم نظارت کافی به سلامت جاده های پر رفت و آمد، وجود چاله های فراوان در مسیر های تردد، نبود نیروی پلیس کافی و غیره اشاره کرد.

    شرکت انگلیسی " گلوبال ان سی ای پی" که کیفیت و امنیت خودرو های تولیدی جهان را بررسی می کند، سال 2017  به اکثر خودور های تولید شده در هند نمره ایمنی "صفر" اختصاص داد. این ارزیابی به این معنی است که در یک تصادف جاده ای با سرعت 64 کیلومتر در ساعت، سرنشینان خودور با خطر مرگ مواجه می شوند.

    دهلی نو  یکی از کشور های امضا کننده پیمان برزیل در مورد امنیت جاده ها است و بر اساس این پیمان هند متعهد شده است تا سال 2020 آمار تصادفات و مرگ و میر جاده ای خود را تا 50 درصد کاهش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو